• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 21 آذر 1401
کد مطلب : 179811
+
-

کمین خواستگار قلابی در سایت همسریابی

کلاهبردار حرفه‌‌ای خودش را مهندس معرفی می‌کرد و با شناسایی دختران دم‌بخت در سایت همسریابی، نقشه سرقت از آنها را عملی می‌کرد. به گزارش همشهری، تحقیقات برای دستگیری مرد شیاد، از چند روز قبل با شکایت دختری جوان شروع شد.
او با حضور در دادسرای ناحیه34 تهران به بازپرس پرونده گفت: چند وقت قبل در جمع دوستانه نشسته بودیم که یکی از آنها تعریف کرد در سایت همسریابی با مردی آشنا شده و قرار است به‌زودی با یکدیگر ازدواج کنند. آن روز من هم تصمیم گرفتم عضو سایت شوم تا همسر مناسبی برای خودم پیدا کنم. دختر جوان ادامه داد: پس از جست‌و‌جو با مردی 41ساله به نام محسن آشنا شدم که خودش را مهندسی پولدار معرفی می‌کرد. چندبار تلفنی با او صحبت کردم تا اینکه تصمیم گرفتم با هم قرار ملاقات بگذاریم اما در همان دیدار اول اتفاق هولناکی برایم رخ داد.
شاکی ادامه داد:‌ چون نخستین قرارمان بود، گردنبند و النگوهای گران‌قیمتم را هم برداشتم و به محل قرار در خیابانی در تهران رفتم. آن روز وقتی سوار ماشین خواستگارم شدم، او سر صحبت را باز کرد و سرگرم حرف زدن بودیم، که متوجه شدم به منطقه‌ای کاملا خلوت رسیده‌ایم. در این هنگام محسن چاقویی زیر گلویم گذاشت و مرا تهدید به قتل کرد. سپس تمام طلا و جواهراتم را سرقت کرد و درحالی‌که ماشین در حال حرکت بود، ‌مرا به بیرون پرتاب کرد که به‌شدت در این حادثه آسیب دیدم. با این شکایت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری خواستگار قلابی را آغاز کردند و در ادامه با چند شکایت مشابه دیگر هم روبه‌رو شدند. شکایاتی که نشان می‌داد متهم تحت تعقیب از چند دختر دیگر با همین شگرد سرقت کرده است. یکی دیگر از مالباخته‌ها می‌گفت که متهم پس از آشنایی با وی در سایت همسریابی و معرفی خودش به‌عنوان مهندسی پولدار، به بهانه سرمایه‌گذاری وی را فریب داده است. دختر جوان توضیح داد: پس از آشنایی با محسن، او به من گفت در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارد و مدعی شد که اگر در این کار سرمایه‌گذاری کنم، به سود کلانی می‌رسم. من هم وسوسه شدم و بخشی از طلاهایم که حدود 300میلیون تومان ارزش داشت را در اختیارش قرار دادم که سرمایه‌گذاری کند اما او پس از گرفتن طلاها غیبش زد و دیگر تلفنش را پاسخ نداد. با افزایش شکایت‌ها و از آنجا که احتمال می‌رفت متهم یک مجرم سابقه‌دار باشد، شاکیان به اداره آگاهی دعوت شدند و با بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار چهره محسن را در بین آنها شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد پیش از این بارها به اتهام زورگیری و سرقت لوازم داخل خودرو، دستگیر شده و به زندان افتاده است. در ادامه معلوم شد که متهم یک سال قبل از زندان آزاد شده است و پس از آزادی فعالیت مجرمانه‌اش را از سرگرفته است؛ اما این‌بار ظاهرا شگردی تازه برای اقدامات مجرمانه‌اش انتخاب کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم تمامی طعمه‌هایش را در سایت همسریابی شناسایی و به بهانه ازدواج، نقشه سرقت طلا و جواهراتشان را عملی کرده است.
با این اطلاعات و با سرنخ‌های به‌دست آمده از این مرد، تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری او ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید