• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 20 آذر 1401
کد مطلب : 179717
+
-

شیرینی شب یلدا گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی می‌گوید: با توجه به ثبات نرخ مواد مصرفی و اولیه، قیمت شیرینی در شب یلدا تغییری نخواهد داشت. علی بهرمند با اشاره به اینکه هم‌اکنون شیرینی در بازار به‌وفور موجود است و با قیمت آزاد خریدوفروش می‌شود، می‌افزاید: شیرینی فروش‌ها شکر را به قیمت ۲۰هزار تومان و آرد درجه یک را با اختلاف قیمت از نانوایی‌ها خریداری می‌کنند و ازآنجایی‌که نوسان قیمت در مواد مصرفی شیرینی‌پزی مشاهده نمی‌شود، به همین سبب قیمت شیرینی در شب یلدا تغییری نخواهد کرد. لذا مدیریت عرضه و تقاضا و رقابت قیمت باعث تعادل بازار می‌شود.
او می‌گوید: هم‌اکنون قیمت‌های اعلامی شیرینی متعادل است، اما امکان دارد در بعضی واحدها به سبب استفاده از مواد مصرفی متفاوت مانند مغزهای خوراکی قیمت‌ها متفاوت باشد. به‌گفته او در شرایط فعلی، میانگین قیمت شیرینی‌تر از ۱۲۰ تا ۱۵۰هزار تومان، شیرینی زبان، پاپیونی و دانمارکی از ۱۱۰ تا ۱۲۰هزار تومان است.
به گزارش همشهری، بعد از اجرای طرح‌های مردمی سازی یارانه‌ها و هوشمندسازی یارانه نان، عملا قیمت کالاهای اساسی واقعی‌سازی شده و تولیدکنندگانی نظیر شیرینی‌پزها، تولیدات خود را با خرید مواد اولیه به نرخ بازار تامین می‌کنند؛ از این رو در دوره‌های پیک فروش، امکان تغییر زیادی برای قیمت تولیدات آنها وجود ندارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید