• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 آذر 1401
کد مطلب : 179643
+
-

طرح بازنگری حریم و عرصه‌های محوطه جهانی شوش

مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از لزوم بازنگری حریم و عرصه محوطه باستانی ثبت جهانی شده شوش خبر داده و اعلام کرده‌اند که سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز بر حل مشکلات این شهرستان تأکید دارد.
جواد واحدی، معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی با اعلام این خبر به مهر گفته است که مشکلاتی درخصوص حریم و عرصه در شهرستان شوش وجود دارد که باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی‌ بین مردم این شهرستان شده است و این موضوع نیاز به کارشناسی بیشتر دارد که با تأمل در حوزه میراث‌فرهنگی قابل حل شدن است. معاون وزیر میراث‌فرهنگی گفت: اتفاق نظر برای حل این مشکلات در شهرستان شوش وجود دارد، اما نیاز به ‌کار کارشناسی و بررسی‌های بیشتر با توجه به رویکردی که رئیس‌جمهور و وزیر میراث‌فرهنگی نسبت به اصلاح حریم و عرصه‌های میراث فرهنگی دارند، این مشکلات امکان برطرف شدن دارند. او افزود: میراث فرهنگی و گردشگری نباید برای مردم و سرمایه‌گذاران مشکلات و زحماتی را ایجاد کند؛ برخی کج‌فهمی در دوران‌های گذشته باعث ایجاد مزاحمت‌هایی برای مردم و سرمایه‌گذاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شده است.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی گفت: رویکرد مدیریت «ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی با دوره‌های گذشته بسیار متفاوت است و این روزها این تفاوت مدیریت در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری لمس می‌شود.
واحدی اعلام کرد: مشکلات مردم شهرستان شوش در حوزه میراث فرهنگی باید برطرف شود که قطعاً با رویکرد متفاوت وزیر میراث فرهنگی این مشکلات برطرف می‌شوند. وی افزود: در خوزستان و شهرستان شوش باید با اصلاح حریم‌ها و عرصه‌های میراثی دقت بیشتری به این حوزه داشته باشیم؛ البته با توجه به اینکه ایجاد اشتغال مولد در زیرساخت‌های حوزه گردشگری، حوزه میراث و دیگر حوزه‌ها وجود دارد، نیاز به اصلاح حریم و عرصه‌های میراثی است. معاون میراث فرهنگی گفت: به مسئولان استانی و شهرستانی دستورات لازم درخصوص اصلاح حریم و عرصه‌ها با توجه به فرایندهای قانونی داده شده که گام‌های اساسی و خوبی برداشته شود؛ امید است در آینده نزدیک شاهد ایجاد اشتغال مولد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش باشیم. واحدی تصریح کرد: در بازدید از آثار تاریخی شهرستان شوش ازجمله زیگورات، چغازنبیل، قلعه شوش، حرم حضرت دانیال نبی(ع) فرهنگ و قدمت تاریخی بالای مردم این مرز و بوم قابل مشاهده است که امید می‌رود غنای فرهنگی-میراثی که هویت ملی این مرزوبوم است به جهان معرفی شود. وی گفت: وزارت میراث فرهنگی کشور این آمادگی را دارد تا برای معرفی کردن هرچه بهتر این شهر باستانی به مردم کشور و جهان هرگونه همکاری را داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید