• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 19 آذر 1401
کد مطلب : 179537
+
-

عددخبر/51 درصد

51درصد تـهرانی‌ها اجاره‌نشین هستند و طبق گفته علیرضا زاکانی، شهردار تهران یک‌خانواده با درآمد عادی حدود 67سال نیاز دارد تا در پایتخت صاحب خانه شود.

46 میلیون
میانگین قیمت هرمترمربع مسکن در شهر تهران به حدود 46میلیون تومان رسیده است.

180000 واحد
طبق برنامه هدف‌گذاری شده شهرداری تهران در قالب قرارگاه مسکن، در فاز نخست باید 180هزار واحد مسکونی از طریق تعامل با سایر نهادها و مشارکت مردم ساخته شود.

65 درصد
شهرداری تهران اجرای بند۲۱ ماده۵۵ قانون شهرداری مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم جهت تأمین مسکن برای افراد و گروه‌های بی‌بضاعت و کم‌استطاعت را فعال کرده است تا از این طریق درصد زیادی از آنهایی که 65درصد درآمد خود را برای اجاره‌بها می‌پردازند،  از این لحاظ راحت شوند و تنها بخشی از درآمد خود را برای خانه‌دار شدن بپردازند.

450 میلیون تومان
سازمان نوسازی شهر تهران از طریق طرح نهضت ملی مسکن دولت و تفاهم با بانک‌ها وام‌ 450میلیون تومانی نوسازی را به صورت پلکانی (مرحله به مرحله پیشرفت ساختمان) به متقاضیان ارائه می‌دهد. تسهیلات اسکان موقت نیز برای نوسازی داده می‌شود.

6 منطقه
قرارگاه جهادی مسکن در شهر تهران برخی از موانع شهرسازی را احصا کرده‌ است. کوره‌های آجرپزی در منطقه۱۹، شن‌چاله‌ها در منطقه۱۸، مشکلات ده‌ونک در منطقه۳، مشکلات اسلام‌آباد در منطقه۲، مشکلات سیمین‌قلعه و گلابدره در منطقه یک، فریز شدن فدائیان اسلام تا اراضی صنعتی شمال ری و مشکلات موجود در منطقه۲۱ از مسائلی است که برای آنها طرح‌های بازآفرینی و ساماندهی اتخاذ شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید