• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 19 آذر 1401
کد مطلب : 179532
+
-

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی در گفت‌وگو با همشهری:

غربی‌ها به‌دنبال بهانه‌جویی علیه ایران هستند

روزنه
غربی‌ها به‌دنبال بهانه‌جویی علیه ایران هستند

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس یازدهم درباره اجرای حکم اعدام یکی از لیدرهای اغتشاشات اخیر به همشهری گفت: شبهه‌افکنی‌ها درباره اجرای حکم اعدام محسن شکاری، گواه دیگری بود بر مداخله‌جویی‌ها و رویکردهای خصمانه آنان در قبال دولت و ملت ایران.
عباس مقتدایی با تأکید بر اینکه حکم اجرا شده از مجرای حقوقی و قضایی دقیقی عبور کرده و ازسوی دیوان‌عالی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفته‌است، افزود: غربی‌ها و برخی جریان‌های معاند هر روز با بهانه‌جویی‌های واهی، درصدد ایجاد مانع برای ساختارها و سازمان‌های داخلی ایران هستند. آنها دراین مسیر حتی از برخی‌ساز وکارهای بین‌المللی مانند سازمان‌ملل متحد نیز سوءاستفاده می‌کنند.  نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تصریح‌کرد: با وجود اینکه جمهوری‌اسلامی براساس رویکرد حسن‌همکاری، به تعامل با کشورهای مختلف جهان، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهد، اما درعین‌حال اجازه دخالت در امورداخلی کشورمان را نیز به هیچ کشوری نمی‌دهیم.
مقتدایی تصریح کرد: دولت‌های غربی دریک جنگ ترکیبی علیه ایران هستند که رسانه‌ها، افکارعمومی، تحریم‌ها و دخالت‌های نظامی و شبه‌نظامی بخش‌هایی از آن به‌حساب می‌آید. وی با اشاره به بررسی پرونده محسن شکاری در دستگاه قضایی، افزود: در ایران 3قوه مستقل از یکدیگر درحال فعالیت هستند که دراین میان قوه قضاییه در قالب اصول محکم قضایی، رویکرد حاکمیت اصول و مبانی حقوقی را درکشور پیش می‌برد. بنابراین نتیجه و خروجی دادگاه‌ها، عادلانه، قانونی و رسمی است و باید ازسوی همه و به‌ویژه دولت‌های غربی پذیرفته شود.
مقتدایی با بیان اینکه جای تعجب دارد که دولت‌های غربی استقلال قوه قضاییه و روند قانونی و عادلانه رسیدگی به پرونده‌ها را نمی‌پذیرند، گفت: برخی دولت‌های غربی از ابزارهای مختلف برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و دراین مسیر مسائل داخلی و قضایی ما را هم به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصدشان به‌کار می‌گیرند.
وی اضافه ‌کرد: تأکید می‌کنیم که قوه قضاییه باید با سرعت، دقت و قاطعیت و همچنین مطابق با قوانین، برای ارتقای انضباط حقوقی و قضایی در کشور با جدیت اقدام کرده و راهبردهای ترسیم شده دراین زمینه را با قوت ادامه دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید