• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 19 آذر 1401
کد مطلب : 179516
+
-

ساخت ۷۱ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری ۷۱کیلومتر بزرگراه با اعتبار حداقل ۱۲۰۰میلیارد تومان تا پایان امسال در این استان خبر داد. به گزارش فارس، عطاءالله اکبری اظهار کرد: مرزی‌بودن استان سیستان و بلوچستان و مجاورت با چند استان بزرگ مسافرپذیر موجب شده‌شاهد افزایش حجم سفرها در راه‌های ارتباطی استان باشیم که نیاز به دوباند شدن جاده‌ها را بیش از پیش محسوس می‌کند. وی با بیان اینکه تخصیص به‌موقع اعتبار مورد نیاز از مهم‌ترین مولفه‌ها در سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه‌های دوبانده‌سازی سیستان و بلوچستان است، گفت: این اداره کل هم‌اکنون ساخت بیش از ۱۴۰کیلومتر پروژه راه‌سازی را در دستور کار دارد که درصورت تخصیص به موقع منابع مالی ۷۱کیلومتر از آن را تا پایان امسال به بهره‌برداری برساند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه را بیش از ۲۰میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اداره کل تامین امکانات پشتیبان برای کارگاه‌های راه‌سازی با اشتغال‌زایی بیش از 3هزار نفر است. 
اکبری تأکید کرد: تلاش اداره کل با توجه به اهمیت توسعه شبکه راه‌ها در رشد ترانزیت و تجارت و افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و همچنین ایمنی سفر بر این است‌که با جذب منابع ملی و استانی تا 3 سال آینده مسئله ساخت بزرگراه در این استان به اتمام برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید