• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 17 آذر 1401
کد مطلب : 179471
+
-

معاون شهردار تهران: سازمان‌ها در پاسخ به استعلام‌های شهرداری سریع‌تر عمل کنند

اجرای مصوبات طبقه تشویقی در بافت فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از اجرای بند۱۵ مصوبه کمیسیون ماده۵ درخصوص اعطای طبقات تشویقی در بافت فرسوده خبر داد.
حمیدرضا صارمی در گفت‌وگو با همشهری گفت: برابر این ماده قانونی که به تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران ابلاغ شده است، در کوچه‌های عرض ۶متر به بالا ساکنان بافت فرسوده با یک طبقه تشویقی می‌توانند ۴طبقه بسازند. همچنین در کوچه‌های ۸ تا ۱۰ متر با یک طبقه تشویقی ساکنان بافت فرسوده می‌توانند ساختمان را ۵طبقه بسازند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در کوچه‌های ۱۰متر به بالا ساکنان درصورت نوسازی تابع طرح تفصیلی شهر تهران هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه این بند قانونی ابلاغ شده است، امیدواریم شهرداران مناطق درباره معرفی و تبلیغ این بسته تشویقی به شهروندان به‌ویژه ساکنان بافت فرسوده تلاش کنند.
وی در ادامه با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساخت در تهران گفت: در برخی از مناطق شهر تهران زمان صدور پروانه ساخت به کمتر از 2ماه رسیده است.
صارمی‌زاده با بیان اینکه هنوز در پرونده‌های بزرگ‌مقیاس زمان صدور پروانه ساخت کاهش چشمگیری نداشته است، یادآوری کرد: دلیل این مشکل نیز این است که هنوز برخی از سازمان‌های متولی در این حوزه به درگاه یکپارچه صدور پروانه ساخت نپیوسته‌اند؛ به همین دلیل بسیاری از استعلام‌ها به‌صورت دستی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در کنار مناطق ۲۲گانه شهر تهران حدود ۳۱نهاد، سازمان و وزارتخانه مسئول این بخش هستند و در استعلام‌های شهرداری برای صدور پروانه باید مشارکت داشته باشند، تأکید کرد: این در حالی است که تنها برخی از این سازمان‌ها برخط شده‌اند و هنوز بخش قابل‌توجهی از این مجموعه‌ها به سامانه استعلام نپیوسته‌اند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه برابر قانون اگر نهادی تا 2هفته جواب استعلام شهرداری تهران را ندهد، ما می‌توانیم برای صدور پروانه ساخت اقدام کنیم، گفت: اما ما این کار را نمی‌کنیم به این دلیل که امکان بروز پیامدهایی وجود دارد که توجه به منافع شهر و شهروندان اقتضا می‌کند، منتظر بمانیم.
وی افزود: از تمام سازمان‌های متولی در پاسخگویی به درخواست استعلام‌های شهرداری برای صدور پروانه ساخت درخواست داریم تا سریع و در زمان اندکی جواب دهند و از همه مهم‌تر اینکه در سامانه استعلام و صدور پروانه ساخت برخط باشند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید