• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 17 آذر 1401
کد مطلب : 179457
+
-

تیم آزاد کامل شد

آمریکا ویزای کشتی‌گیران باقیمانده را هم صادر کرد تا ایران با ترکیب کامل در جام‌جهانی حاضر شود

تیم آزاد کامل شد

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد، روزهای 19و 20آذر ماه به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد و تیم ناقص ایران برای حضور در این رقابت‌ها سه‌شنبه‌شب تهران را به قصد حضور در این رقابت‌ها ترک کرد اما این تیم در ادامه کامل خواهد شد. سفارت آمریکا در کشور امارات طی اقدامی عجیب به 7نفر از اعضای تیم ایران ویزا نداد که 3نفر از آنها کشتی‌گیر بودند! در ادامه و درحالی‌که تیم ایران در پرواز بود ویزای 3کشتی‌گیر جامانده صادر شد تا آنها هم شب گذشته به آمریکا بروند.
تیم ایران در حالی سه‌شنبه‌شب راهی محل برگزاری مسابقات شد که در 2وزن کشتی‌گیر نداشت.فدراسیون کشتی در لیست اعلامی علیرضا کریمی را به‌عنوان کشتی‌گیر 86کیلوگرم معرفی کرده بود و امیرعلی آذرپیرا قرار بود در 97کیلوگرم به روی تشک برود. ویزای این دو کشتی‌گیر در مرحله اول صادر نشد تا از سفر با هم‌تیمی‌های خود جا بمانند. علاوه بر کریمی و آذرپیرا، ویزای علی‌اکبر فضلی هم که قرار بود به همراه امیرمحمد یزدانی در 70کیلوگرم کشتی بگیرد صادر نشده بود و او شب گذشته با 24ساعت تأخیر نسبت به هم‌تیمی‌هایش راهی محل برگزاری مسابقات جام‌جهانی شد. سفارت آمریکا در حالی اقدام به این کار کرده که توضیحی برای عدم‌صدور روادید ارائه نداده است. علاوه بر 3کشتی‌گیر مذکور، ویزای 2مربی تیم ملی - احسان امینی و اباذر سلامی- هم صادر نشد و ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون و محمد مصلایی‌پور (داور) هم جزو نفراتی بودند که روادید آنها در مرحله اول صادر نشد. به این ترتیب تیم نصفه‌ونیمه ایران در حالی راهی این رقابت‌ها شد که سال گذشته هم برای دیدار دوستانه با آمریکا دعوت شده بود و آن زمان هم به‌دلیل عدم‌صدور روادید برای همه اعضای تیم از شرکت در این رقابت‌ها انصراف داد.

توپ پر ایران
تیم ایران هر چند دیر به محل برگزاری مسابقات می‌رسد و مشکلات اختلاف ساعت روی عملکرد ملی‌پوشان تأثیر خواهد داشت ولی کماکان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌رود. تیمی که با 5مهره سرشناس خود رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، کامران قاسمپور و علیرضا کریمی پا به این میدان گذاشته است 5پیروزی تضمین‌شده را برای خود در هر مسابقه کنار گذاشته و تنها به‌دنبال یک برد در 5وزن دیگر است. تیم ایران در 5وزن دیگر هم دست‌وپابسته نیست و برادران فیروزپور که دارندگان مدال طلای امیدهای جهان هستند به همراه امیررضا معصومی دارنده مدال طلای جوانان و امیدهای جهان در اختیار تیم هستند. جایزه تیم اول این رقابت‌ها 70هزار فرانک سوئیس است که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی وعده داده درصورت قهرمانی این مبلغ بین اعضای تیم تقسیم شود. حدود یک ماه پیش فرنگی‌کاران موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام‌جهانی شدند که مبلغ 70هزار فرانک بین اعضای تیم تقسیم شد.
 
برنامه رقابت‌ها
در این رقابت‌ها تیم‌های آمریکا، ایران، ژاپن، گرجستان، مغولستان و منتخب جهان در 2گروه 3تیمی به رقابت می‌پردازند. ایران در گروه B با تیم‌های ژاپن و منتخب جهان در یک گروه قرار دارد و تیم‌های آمریکا، مغولستان و گرجستان نیز در گروه دیگر این مسابقات جای دارند. پس از برگزاری دیدارهای مرحله گروهی، تیم‌های اول هر گروه به دیدار فینال می‌رسند و تیم‌های دوم نیز راهی دیدار رده‌بندی می‌شوند تا برای ایستادن بر سکوی سوم جام جهانی به مصاف یکدیگر بروند.

شنبه 19آذر ساعت 10تا 13:30به وقت محلی، دیدار تیم‌های آمریکا و مغولستان و دیدار تیم‌های ایران و ژاپن برگزار خواهد شد.

همچنین ساعت 18:30تا 22تیم‌های گرجستان و آمریکا و تیم‌های ایران و منتخب جهان به مصاف هم خواهند رفت.

اختلاف ساعت ایران با آمریکا 9ساعت و 30دقیقه است به‌طوری که ساعت 10صبح به وقت آمریکا ساعت19:30به وقت ایران است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید