• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 17 آذر 1401
کد مطلب : 179413
+
-

پس از طلوع خورشید

بعد از یک خواب طولانی شبانه و بازشدن چشم‌ها گویی همه بدن به‌صورت هماهنگ باهم بیدار می‌شوند. ناخودآگاه احساس تشنگی می‌کنید و معده آلارم گرسنگی سر می‌دهد. اینجا وظیفه ماست که به این نداها گوش کنیم و در صدد رفعشان قدم برداریم. تشنگی با یک لیوان آب رفع می‌شود، اما گرسنگی به این راحتی دست از سر ما برنمی‌دارد. هرچند که می‌شود با تکه‌ای نان هم شکم را سیر کرد، اما تنوع و دوری از یکنواختی، یک صبحانه متفاوت را طلب می‌کند. حداقل بساط صبحانه معمولاً در بیشتر خانه‌ها فراهم است ولی اگر این تفاوت دست از سر شما برنمی‌دارد، سراغ یک کافه، هتل و یا مکانی بروید که مطمئن هستید متفاوت‌ترین صبحانه عمرتان را خواهید خورد. در این قسمت هم سراغ صبحانه‌های متنوع ملل رفته‌ایم که انصافاً طعم و مزه متفاوتی هم دارند.

صبحانه ژاپنی 
  ماهی، سوپ، سبزیجات، برنج

ژاپنی‌ها از آن دست آدم‌هایی هستند که ارزش غذایی برای آنها از همه‌‌چیز مهم‌تر است. در بیشتر وعده‌های غذایی این افراد مواداولیه تقریباً مشابهی استفاده می‌شود و تنها تفاوت در طبخ و مقدار آنها وعده‌ها را از هم جدا می‌کند. در یک منوی صبحانه ژاپنی اگر یک تکه ماهی سالمون در یک کاسه سوپ رقیق دیدید اصلاً تعجب نکنید و یا مقدار کمی برنج و با سبزیجات پخته و یا خام هم ممکن است بخش دیگری از وعده صبحانه باشد.

صبحانه فیلیپینی 
  انبه، برنج، سوسیس

در آسیای‌شرقی برنج یک عضو جدایی‌ناپذیر از وعده‌های غذایی مردم آنجاست. البته که سلیقه ما با این اقوام بسیار متفاوت است اما برای تنوع در یک وعده صبحانه، به یک‌بار امتحانش می‌ارزد. در منوی صبحانه فیلیپینی، مقداری انبه خرد شده به همراه یک کپه برنج و کمی هم سوسیس سرخ شده سرو می‌شود که بسیار هم پرطرفدار است.

صبحانه تونسی 
  نخود، تخم‌مرغ، ماست

اگر در یک منوی صبحانه نام تونسی به چشم‌تان خورد، کمی درنگ کرده و به محتویات آن بیشتر توجه کنید. در این صبحانه نخود را مانند سوپ می‌پزند و به 2صورت سرو می‌کنند. اگر بخواهند غلیظ باشد، درون بشقاب ریخته و همراه با تخم‌مرغ آب‌پز عسلی و مقدار سبزیجات سرو می‌کنند، اما اگر رقیق انتخاب شود، با ماست خامه‌ای کمی فرم می‌دهند و سرو می‌کنند. در تونس اعتقاد دارند که این وعده بسیار مقوی و کامل است.

صبحانه بلغاری 
  نان، شیر، پنیر، کره

در بلغارستان اعتقاد دارند که نان را نباید دور ریخت و اگر تکه نانی از روز قبل اضافه باشد، آن را خشک کرده و برای صبحانه روز بعد استفاده می‌کنند. همین عادت باعث‌شده تا در وعده صبحانه نان خشک معمولی و یا تست استفاده شود. در این منو نان خشک را با شیر و یا چای، نرم کرده و با مقداری پنیر یا کره سرو می‌کنند. البته این مدل صبحانه بین آنها بسیار محبوب است و در منوی هتل و یا کافه‌های بین‌المللی دیده می‌شود.

صبحانه گوآ 
  سوسیس، تخم‌مرغ، برنج

شاید تصورش سخت باشد که کوچک‌ترین کشور در وسط اقیانوس آرام هم یک صبحانه منحصر به فرد و مختص به‌خود داشته باشد. پایه اصلی این صبحانه یک مدل سوسیس است که با گوشت قرمز تهیه و به‌صورت کبابی طبخ می‌شود. این مدل سوسیس به قدری در آن کشور و کل منطقه معروف است که در تمام وعده‌های غذایی و در تمام رستوران‌ها سرو می‌شود. اما در وعده صبحانه و در کنار این سوسیس، معمولاً یک تخم‌مرغ نیمرو شده و یک کپه برنج هم دیده می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید