• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179176
+
-

عدد خبر/ 60 هزار

کمبود نیرو در حوزه بهداشت وزارت بهداشت وجود دارد و بیش از ۱۳۰هزار نفر هم در این حوزه شاغل هستند. وزارت بهداشت تصمیم دارد برنامه پزشک خانواده را سال آینده برای جمعیت شهری که بالغ بر ۵۲میلیون نفر برآورد می‌شود، اجرا کند، اما باید دید که سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، برای استخدام نیرو در سال آینده چه تعداد مجوز به این وزارتخانه خواهد داد.

3 میلیون
انسولین قلمی میزان نیاز ماهانه کشور است که عرضه آن فقط با نسخه پزشک و ثبت در سامانه تیتک انجام‌ می‌شود. مسیر تهیه انسولین درصورتی که با تجویز پزشک، تشکیل پرونده بیمه و مراجعه به داروخانه باشد، هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت، هرچند که عرضه آن بدون تجویز پزشک هم ممنوع است.

52 میلیون
غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال طی 25سال گذشته از سوی سازمان بهزیستی انجام شده که از این تعداد ۳۷۰هزار آمبلیوپی (تنبلی چشم) شناسایی و خدمات دریافت کردند.

299 هزار
رویداد ازدواج براساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون ثبت شده است. همچنین تعداد ولادت‌های ثبت شده در ایران در این بازه زمانی ۶۲۰هزار رویداد بوده که ۴۷۰هزار مورد آن مربوط به نقاط شهری و ۱۵۰هزار مورد هم در نقاط روستایی کشور بوده که شامل ۳۲۰هزار تولد پسران و ۳۰۰هزار تولد دختران است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید