• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179046
+
-

برگزاری جشنواره امام رضا ع در 15استان

میز خبر
برگزاری جشنواره امام رضا ع در 15استان

بیستمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در 15استان برگزار می‌شود و این جشنواره شامل 16بخش خواهد بود.
به گزارش همشهری، نشست خبری این دوره از جشنواره با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد؛ جشنواره‌ای که امسال بیستمین دوره‌اش را از سر می‌گذراند‌. 
مدیرعامل این بنیاد در ابتدا ماموریت بنیاد را در زیست‌بوم فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ رضوی می‌خواند و توضیح می‌دهد: «با رویکرد ترویج و توسعه پیش می‌رویم و فکر می‌کنیم مسئولیت فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگی نظام، باید در مواجهه با تمدن غرب، مواجهه جدی داشته باشند.» 
سعیدی‌زاده که مدیرعاملی این بنیاد را بعد از آقایان جعفری، شیخ و برازش در دست گرفته در ادامه تأکید می‌کند: «در دوره جدید، فکر می‌کنیم باید در حوزه راهبری ماموریتی، ترویج فرهنگ رضوی را قوت ببخشیم و بنیاد ماموریت خود را شکل‌گیری جریان ترویج فرهنگ رضوی با همه بسترها تعریف می‌کند که بتواند سهم همه ظرفیت‌ها را درحوزه توسعه تامین کند.»
به‌گفته این مدیر، بنیاد در موضوع جشنواره‌ها 2 هدف کلان را محور فعالیت خود قرار داده است؛ رشد کمی و کیفی منابع و سرمایه انسانی متخصص حوزه فرهنگ و هنر یک‌ مورد است که بتواند ظرفیت کشنگری را توسعه دهد و در جریان جغرافیای بستر استان‌ها سرمایه انسانی هدفمند را فعال کند و از طرفی آنها را برای تولیدات فاخر ارتقا‌ دهد و رشد کمی و کیفی محصولات فاخر و اثرگذار هدف دوم است. باید به سمت تولید آثار فاخر و عامه‌پسند و فراگیر برویم.
سعیدی‌زاده عنوان می‌کند: «جشنواره کودک و نوجوان که در حوزه داستان و ادبیات، 3جشنواره در حوزه تئاتر بزرگسال، تئاتر خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی داریم.
همچنین 3جشنواره در حوزه هنرهای تجسمی داریم که خوشنویسی و عکس هنرهای گرافیکی را شامل می‌شود. 2جشنواره در حوزه آواها و نواها که ‌محلی و اقوام است و جشنواره سرود که سرود دانش‌آموزی و نوجوانان است و جشنواره فیلم کوتاه رضوی که‌ پانزدهمین دوره است و جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور جزو برنامه‌های امسال هستند. 
در جشنواره فیلم امسال، فیلم کوتاه و نیمه‌بلند، مستند کوتاه و مستند نیمه‌بلند و‌ پویا نمایی داریم و با نگاه بازتر فیلم‌ پذیرفته می‌شود و بخش فیلم‌اولی‌ها جایزه مستقل دارد و فیلم‌ موبایلی نیز مدنظر است.» وی به بودجه هم اشاره می‌کند: «اعتباری که امسال برای بنیاد درنظر گرفته شده، سه‌برابر شده که یک‌سوم را بنیاد و یک‌سوم را استان‌ها و یک‌سوم را ارشاد تامین‌ منابع می‌کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید