• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 13 آذر 1401
کد مطلب : 179016
+
-

با مردم/بانک‌ها برنامه‌ای برای پرداخت وام فرزندآوری ندارند

حدود 8 ماه قبل برای دریافت 20میلیون تومان وام فرزند‌آوری ثبت‌نام کرده و در بانک صادرات شعبه شهرری سه‌راه‌ورامین ثبت‌نام کردیم. امورمربوط به مدارک، ضامن و سفته انجام شد ولی بعد از چندین‌بار مراجعه به بانک می‌گویند برنامه‌ای برای دادن وام فرزند آوری نداریم و وام نمی‌دهیم. درحالی‌که انتخاب این بانک از داخل سامانه وام فرزند آوری صورت گرفته و مسئولان هم مدام اعلام می‌کنند که وام فرزند آوری را باید همه بانک‌ها بدهند. واقعا تکلیف ما چیست؟
سمایی از شهرری 

شهرداری کرج، زباله‌گردها را ساماندهی کند 
در کلانشهر کرج اغلب بالای سطل زباله چند نفر در حال زیروروکردن زباله‌ها و جست‌وجو در آنها و در نتیجه پراکندن آنها روی زمین هستند. اینها تحت نظر چه کسانی هستند، کالاهای جمع‌آوری شده اینها را چه کسانی می‌خرند؟ چرا شهرداری به‌عنوان نهاد مرتبط وارد ساماندهی زباله‌گردها نمی‌شود تا هم درآمدی کسب شود و هم جلوی این همه آلایندگی و درگیری و به هم ریختن چهره شهر گرفته شود.
محمودی از کرج

پله‌برقی عابر پیاده در فاز یک اندیشه همچنان خراب است
پله برقی پل عابر پیاده در ورودی فازیک شهراندیشه شهریار از چندماه قبل تعطیل شده و متأسفانه شهروندان مجبورند از پله کنار پله برقی پل عبورکنند. چرا شهرداری شهر اندیشه هیچ اقدامی جهت راه‌اندازی مجدد این پله برقی و رفع نقایص آن نمی‌کند؟ چه زمانی این پله برقی بازگشایی می‌شود؟
شهروند فازیک شهراندیشه شهریار

پیامک/ارتقای، سیاسی کمالشهر، خواسته قدیمی اهالی این شهر است

کمالشهر که دهی کوچک بود طی 2دهه از جمعیت شاید 10هزار نفری به جمعیت 200هزار نفر رسید. با گرانی و تورم و مهاجرت عده زیادی از کرج و تهران به این شهر و نیز ویلاسازی در ییلاقات اطراف این شهر ازجمله کردان و ولیان و برغان و... هر روز بر جمعیت شناور این شهر به‌خصوص در روزهای تعطیل و آخر هفته هم افزوده می‌شود. امکانات زیرساختی این شهر برای همان جمعیت 10هزار نفری هم کافی نبود و طی این مدت هم متناسب با جمعیت زیرساخت فراهم نشد در نتیجه این جمعیت کلان که عصرها می‌توان غلغله آن را در خیابان و پیاده‌روها دید از کمترین خدمات شهری و امکانات رفاهی و زیرساختی برخوردارند. همان زمان که رشد جمعیت شهر آغاز شد طرح ارتقای سیاسی این شهر به شهرستان با عنوان شهرستانی شامل مهرشهر، ‌محمدشهر و کمالشهر (شهرهای واقع در پایین اتوبان تهران - کرج) در مجلس مطرح شد که پیگیری نشد. جا دارد این طرح مجددا و به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و ارتقای این شهر به شهرستان صورت گیرد. چه بسا شهرهایی که اصلا در حد شهر نبودند و روستاهایی که فقط به صورت اسمی شهر شدند اما کمالشهر از این قافله عقب مانده و مردم آن که اغلب از قشر زحمتکش هستند در مشقت و کمبودهای زیرساختی و خدماتی روزگار می‌گذرانند.
رضایی از کمالشهر کرج 

مسئولان برای تهیه کاغذ نشر، چاره‌ای  بیندیشند

بدیهی است که تهیه کاغذ برای نشر کتاب اهمیت فراوانی دارد. این روزها تهیه کاغذ بسیار سخت و برای ناشران کمتر برخوردار در حد غیرممکن شده است. از مقامات مسئول تقاضامندیم برای تهیه کاغذ چاره‌ای بیندیشند.
محمد رجالی از شاهین شهر اصفهان

پیام/تشویق به ازدواج با مُسکن‌های مقطعی بی‌فایده است
طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مطابق با آموزه‌های دین شریف اسلام، جوانان باید در زمان مناسب ازدواج کرده و تشکیل خانواده بدهند. من به‌عنوان یک فرد تحصیلکرده و دارای شغل که تمایل زیادی هم به تشکیل خانواده دارم هر طور که حساب می‌کنم قادر به تامین هزینه‌های آغاز یک زندگی معمولی هم نیستم تا چه رسد به پول ودیعه مسکن و سایر چیزها. از مسئولان انتظار می‌رود تا با مهار کردن گرانی و تورم افسار گسیخته، مسیر ازدواج جوانان را تسهیل کنند و دنبال مُسکن‌های مقطعی نباشند.
امامی از تهران

پخش برنامه‌های شبکه فراتر در پاداد شهر اهواز قابل دریافت نیست

از مدتی قبل شبکه‌ای با نام فراتر توسط معاونت توسعه و فناوری صداوسیمای جمهوری اسلامی شروع به‌کار کرده که در تمامی مراکز استان‌ها قابل دریافت است. این شبکه تصاویر را با فرمت و کیفیت 4K پخش می‌کند اما در پادادشهر که یکی از محله‌های شهر اهواز است قابل دریافت نیست و این موضوع هم‌اکنون که جام جهانی فوتبال در حال پخش است اهالی این منطقه را از دیدن بازی‌های فوتبال با کیفیت بالا محروم کرده است. درخواست داریم تا هر چه زودتر این مشکل رفع شود.
 نعمتی از اهواز 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید