• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 آذر 1401
کد مطلب : 178985
+
-

نکته بازی/ یک چیزی هم بدهکار می‌شدیم

دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب، گویا قرار بر این بوده است که کارلوس کی‌روش بدون حضور در یک نشست خبری و پاسخگویی در مورد عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی تهران را ترک کند. این موضوع به مذاق خیلی از هواداران فوتبال خوش نیامده و آنها سؤال می‌کنند چرا در شرایطی که برای نخستین بار در تاریخ جام‌جهانی 3تیم آسیایی از مرحله گروهی بالا رفته‌اند، تیم ایران نتایج خوبی نگرفت و فرصت صعود را در یکی از آسان‌ترین گروه‌ها از دست داد. طبیعتا بهتر بود مثل بقیه جاهای دنیا، کی‌روش در یک نشست خبری به تشریح این مسائل می‌پرداخت، اما او چنین نکرد و در فدراسیون هم چنین اراده‌ای وجود نداشت. البته چه بهتر؛ با شناختی که از کارلوس داریم، حتما آخر مصاحبه یک چیزی هم به او بدهکار می‌شدیم!

اصلا چه کاری است؟
ابراهیم قاسمپور، عضو پیشین کمیته فنی فدراسیون فوتبال که در ماجرای رد صلاحیت دراگان اسکوچیچ حماسه بزرگی آفریدند، در مصاحبه‌ای به حذف تیم ملی از جام‌جهانی واکنش نشان داده و گفته: «متأسفانه خودمان توقع صعود را درست کردیم که غیرمنطقی هم بود‌. صعود در جام‌جهانی توقع بی‌جایی است.» البته آقای قاسمپور این حرف‌ها را به‌صورت طعنه‌وار و در انتقاد از بازگشت مجدد مهدی تاج و کی‌روش به فوتبال ایران مطرح کرده، اما اصل حرف‌های او قابل تامل است. آقا اصلا چه کاری است ما توقع صعود یا هر موفقیت دیگری از تیم ملی داشته باشیم؟ خوب است هر جایی که حاضر می‌شویم خودمان را برای شکست آماده کنیم؛ اگر باختیم که چیزی نشده و اگر بردیم، ذوق و شوقش بیشتر می‌شود. چرا خودمان را الکی اذیت می‌کنیم؟

عجب جام ملت‌هایی...
حتی پیش از پایان مرحله گروهی و مسجل شدن صعود 3تیم آسیایی به مرحله حذفی جام‌جهانی، نوشته بودیم که تیم‌های آسیایی در این دوره از رقابت‌ها عالی عمل کرده‌اند. اصلا از پیروزی این تیم‌ها برابر قدرت‌هایی همچون آلمان، آرژانتین، پرتغال و دانمارک بگذرید؛ اینها در زمان باخت هم کاملا شایسته بودند. کره‌جنوبی در برابر غنا یک فوتبال خارق‌العاده بازی کرد و باخت، همان چیزی که در شکست عربستان مقابل لهستان از این تیم آسیایی دیده بودیم. ژاپن هم در این تورنمنت، فوتبالی هوشمندانه و مؤثر ارائه داد. در حقیقت غیراز قطر که به لطف میزبانی برای نخستین بار در جام‌جهانی حضور یافت و ایران، آسیایی‌ها غافلگیرکننده بودند و عالی عمل کردند. در نتیجه به‌نظر می‌رسد سال آینده جام ملت‌های باکیفیتی داشته باشیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید