سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی در سال1391 به واسطه قانون حمایت از معلولان مصوب سال1383 و همچنین ماده9 کنوانسیون بینالمللی حمایت از حقوق معلولان راهاندازی شد و با 3هزار و 750مشترک، کار خود را با 74دستگاه اتوبوس و 62ون مناسبسازی شده آغاز کرد. به گزارش همشهری، این سامانه پیش از همهگیری کرونا، از طریق بخش خصوصی به مدارس استثنایی هم خدمات ارائه میکرد اما پس از کرونا، این خدماترسانی متوقف شد و قرارداد بخشخصوصی تمدید نشد. این در حالی است که مدیر سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام میکند بهزودی مناقصهای برگزار خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت اتوبوسهای خود شرکت واحد، دوباره سرویس مدارس استثنایی فعال شود. حامد صادقمقدسی همچنین از برنامههای جدید برای افزایش تعداد ناوگان سامانه خبر میدهد؛ «علاوهبر ونهایی که چندی پیش به سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی اضافه شده، ونهای دیگری هم در راه هستند. همچنین قصد داریم تعدادی خودروی سواری را مناسبسازی کرده و به ناوگان اضافه کنیم.» مقدسی همچنین درباره نحوه ارائه خدمات هم میگوید: «جانبازان و معلولان عزیز میتوانند از طریق سامانه پیامکی6305 درخواست خودشان را برای دریافت خدمات ارائه کنند و بعد از 24ساعت نتیجه آن از طریق پیامک به فرد متقضی اعلام میشود. همچنین این عزیزان میتوانند از طریق تماس با همین شماره پیگیر درخواست خودشان باشند. با اینکه سامانه برای ارائه خدمات به شهروندان دارای معلولیت شدید راهاندازی شده است، اما به تمام معلولان و جانبازان عزیز که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند خدمات ارائه میشود.»
سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی چه تعداد خودرو دارد؟
82خودروی ون دارد.(تا سال1401، 62ون در سامانه فعال بود.)
8دستگاه مینیبوس دارد.
20دستگاه اتوبوس دارد.
20دستگاه ون امسال به سامانه اضافه شد.
هر ون بین 4 تا 6نفر را که هممسیر هستند یا مقاصد نزدیک به هم دارند، جابهجا میکند.
تا پایان سال 20 دستگاه ون مناسبسازی شده به سامانه اضافه میشود.
سامانه چه خدماتی ارائه میکند؟
با 170مرکز خدمات آموزشی، مراکز درمانی ویژه جانبازان و معلولان، انجیاوهای مردمنهاد و مدارس استثنایی همکاری ویژهای دارد.
به 33مسیر برای مدارس استثنایی شهر تهران سرویس میفرستد.
4200مشترک خدمات ارائه میکند.
امسال با توسعه ناوگان حدود 400نفر به مشترکان این سامانه اضافه شده است.
بیشترین مراجعات مشترکان به سامانه در بحث اشتغال است، درمان در رتبه دوم قرار دارد و موارد دیگر ازجمله گردشگری در رتبههای بعدی هستند.
شنبه 12 آذر 1401
کد مطلب :
178893
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/nZxlp
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved