• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 12 آذر 1401
کد مطلب : 178892
+
-

مناسب‌سازی 42هزار مترمربع از معابر مرکز شهر

امیر یزدی؛ شهردار منطقه12

 منطقه12 پایتخت با جمعیت شناور دست‌کم 5/1 تا 2میلیون نفر در روز روبه‌روست؛ چراکه به‌عنوان قلب تهران از مراکز مهم بی‌شماری برخوردار است. این در حالی است که مراکز اختصاصی معلولان مانند ساختمان‌های سازمان بهزیستی کشور(واقع در محدوده میدان امام‌خمینی(ره)) و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کتابخانه نابینایان ایران(واقع در خیابان ظهیرالاسلام) در این منطقه هستند که از مراکز تأمین‌کننده نیاز فرهنگی و اجتماعی آنان به‌شمار می‌روند.
با توجه به این مسائل، معاونت فنی و عمرانی منطقه12 با هدف دسترس‌پذیرکردن معابر منطقه برای معلولان در نیمه دوم سال ۳۲هزار و ۵۵۰مترمربع از معابر اصلی در خیابان‌های ری، ۱۷شهریور، شوش، مجاهدین اسلام، جمهوری، ابن‌سینا و... را مناسب‌سازی کرد. طبق برنامه پیش‌بینی‌شده برای امسال حدود ۴۲هزار و ۴۰۰مترمربع از دیگر معابر اصلی در دستور مناسب‌سازی این معاونت قرار دارد. بوستان زندگی هم به‌عنوان بزرگ‌ترین بوستان واقع در منطقه۱۲ در نیمه دوم سال۱۴۰۰ مناسب‌سازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.
براساس این برنامه، مناسب‌سازی  2بوستان شهیدمصطفی خمینی و بوستان ۱۷شهریور در دست اقدام است و با خاتمه عملیات اجرایی، بازسازی و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی بوستان تکمیل خواهد شد. همچنین ‌اکنون بازسازی پیاده‌روی قدیمی معبر ۱۷شهریور با هدف مناسب‌سازی با سرعت خوبی در حال پیشرفت بوده که این کار موجب رضایت ساکنان محله و مراجعان روزانه در این خیابان شده است.
مناسب‌سازی پیاده‌روی خیابان فیاض‌بخش نیز هم‌اکنون در حال انجام است که نتیجه تقاضای چندین‌ساله معلولان برای دسترسی به ساختمان سازمان بهزیستی کشور در این خیابان است. انتظار می‌رود که با مناسب‌سازی این معبر، مسیر تردد بیشتر معلولان شهر در قلب تهران هموارتر شده و رضایت خاطر آنان را فراهم آورد. همچنین بهسازی و مناسب‌سازی معبر ظهیرالاسلام تا پایان سال انجام می‌شود. این خیابان بزرگ‌ترین کتابخانه نابینایان کشور را در دل خود جای داده و محل تردد روزانه جمع زیادی از نابینایان شهر است. علاوه‌بر موارد فوق، مناسب‌سازی میدان‌های شوش و بهارستان هم در حال انجام است که ان‌شاءالله به‌زودی در اختیار این شهروندان قرار خواهد گرفت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید