• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 12 آذر 1401
کد مطلب : 178891
+
-

با مردم/ پیگیری بازنشستگی از سایت تامین‌اجتماعی به جایی نمی‌رسد

چند ماه پیش پدرم بازنشسته شد. از آنجایی که بناست کارهای اداری به شکل الکترونیکی پیگیری شود اطلاعات ایشان را برای اعلام بازنشستگی و دریافت حکم ثبت وارد سایت تامین اجتماعی کردیم اما هیچ خبری نشد. چند روز پیش پدرم برای پیگیری به‌صورت حضوری به سازمان تامین‌اجتماعی مراجعه کرد و ظرف 2روز موفق به گرفتن حکم بازنشستگی و طی کردن کارهای اداری و افتتاح حساب شد. به‌نظر می‌رسد اگر این کار را نکرده بود کماکان چندماه دیگر هم از دریافت حقوق و بیمه محروم می‌شد. سؤال من این است که چرا مسئولان مردم را تشویق به استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و غیرحضوری می‌کنند درحالی‌که این سامانه‌ها کارایی لازم را ندارند؟ اگر بنا به مراجعه و پیگیری حضوری است چرا باید در سامانه ثبت‌نام کرد؟ 
مرادی از تهران

استاندارد کالاهای وطنی و خارجی باید یکسان باشد
امیدواریم طبق دستور رئیس‌جمهوری از این به بعد سطح استانداردهای تعیین شده برای محصولات ایرانی مطابق با کالاهای خارجی باشد. هم‌اکنون قیمت اجناس و کالاهای داخلی دست‌کمی از مشابه خارجی‌شان ندارند؛ پس بهتر است که استانداردشان هم در همان حد باشد.
بلیغیان از اصفهان

پیامک
شهرهای جدید در منطقه مکران جدید بسازند

با توجه به برنامه چشم‌انداز توسعه کشور و ساماندهی جمعیت کشور در مناطق جنوبی به‌نظر می‌رسد مسئولان باید زودتر به فکر ساخت و توسعه شهرهای جدید در منطقه مکران سیستان‌وبلوچستان باشند. مزیت‌هایی مانند قرار گرفتن در کنار دریا می‌تواند عامل توسعه بیشتر این شهرها و نیز ساخت صنایع آب‌بر در منطقه باشد که عامل توسعه شهر و اشتغال ساکنان آن خواهد بود. درخواست ما این است که شهرهای جدید در منطقه مکران همانند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به بهترین وجه ساخته شوند که مردم تمایل به زندگی کردن در آن شهرها را داشته باشند.
کریمایی از چابهار

 هزینه‌های تحمیلی مخابرات در این شرایط منصفانه نیست

 به‌تازگی پیامکی از مخابرات دریافت کردیم که طبق آن از تاریخ اول شهریورماه مبلغ 15هزار تومان به‌عنوان هزینه ثابت تلفن محاسبه شده است. در همان پیامک اعلام شد که می‌توانیم معادل 3333دقیقه مکالمه رایگان با تلفن ثابت داشته باشیم. آیا این کار مخابرات مصداق فروش اجباری نیست؟ اگر کسی نخواهد مکالمه چه رایگان و چه غیررایگان داشته باشد باید چه کند! این تصمیم قطعا بی‌احترامی و اجحاف در حق مشترکان تلفن ثابت است.
حبیب از مشهد 

پیام
وام زائران اربعین هنوز پرداخت نشده است

با مشقت و قرض، هزینه سفر به کربلا را جهت زیارت حرم مطهر سیدالشهدا(ع) جور کردیم به این امید که طبق وعده مسئولان وام دریافت کنیم و مبلغ قرض گرفته شده را به صاحبانش برگردانیم. متأسفانه هر بار که مراجعه می‌کنیم می‌گویند اعتبارشان تمام ‌شده و هنوز هم تمدید اعتبار صورت نگرفته است. این رفتار در‌ شأن مسئولان عاشق سیدالشهدا و زائران کم‌بضاعت آن حضرت نیست. چرا وعده‌ای می‌دهند که نمی‌توانند به آن عمل کنند؟
زارع از خمین

روشنایی جاده بهار در منطقه چیتگر کافی نیست

در جاده بهار واقع در کمربندی چیتگر محدوده رضی‌آباد بالا به‌علت دوطرفه بودن و نبود روشنایی کافی به‌طور مرتب تصادف رخ می‌دهد. وقت آن است که مسئولان برق منطقه، فکری به حال این وضعیت بکنند. نصب چند چراغ روشنایی کار پیچیده و سختی نیست در عوض جان و مال عده زیادی محفوظ می‌ماند.
شریفی از تهران

رستوران‌های بین‌راهی بابت سرویس بهداشتی هزینه اضافی می‌گیرند

برخی رستوران‌های بین‌راهی برای استفاده مشتریان‌شان از سرویس‌های بهداشتی هزینه جداگانه‌ای دریافت می‌کنند! این کار بی‌احترامی به مشتری و در واقع گرفتن پول زور است. مسافری که می‌خواهد در یک رستوران غذا بخورد کجا باید دست‌هایش را بشوید؟ مگر هزینه‌ای که دریافت می‌کنند شامل تمام خدمات‌شان نمی‌شود؟ آیا اصلا این کار قانونی است؟
سیادتی از کرج

 

این خبر را به اشتراک بگذارید