• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
شنبه 12 آذر 1401
کد مطلب : 178884
+
-

دومین جلسه محاکمه عاملان شهادت شهید عجمیان در کرج برگزار شد

ناگفته‌های صحنه شهادت جوان بسیجی

پیگیری
ناگفته‌های صحنه شهادت جوان بسیجی

 دومین جلسه رسیدگی به اتهامات 15نفر از متهمان شهادت بسیجی شهید سید‌روح‌الله عجمیان در دادگاه انقلاب اسلامی البرز برگزار شد و تعدادی از متهمان برای نخستین مرتبه ناگفته‌هایی از صحنه شهادت جوان بسیجی را بازگو کردند.
به‌گزارش همشهری، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، محاکمه این 15متهم که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده بود روز پنجشنبه نیز در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی البرز به ریاست قاضی سیدموسی آصف‌الحسینی و با حضور مستشاران برگزار شد.

از لحاظ پزشکی اهمال کردم 
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست صادر شده درباره متهمی که پزشک است و همراه همسرش در صحنه حادثه حضور داشته پرداخت و اتهام او را افساد فی‌الارض اعلام کرد. او گفت: طبق مستندات جمع‌آوری شده و فیلم زمان ضرب و جرح شهید عجمیان، روی انگشت اشاره دست چپ این متهم آثار زخم و خونریزی مشهود است. زمانی که یکی از متهمان از پشت با کارد به شهید ضربه می‌زند، در دومین ضربه، دست این متهم هم که همانجا حضور داشته زخمی می‌شود. همسر متهم که در محل حاضر بوده و از متهمان پرونده است در اظهارات خود گفته متهم یک لگد به بسیجی شهید زده است.
در ادامه متهم به دفاع از خودش پرداخت و گفت: من و همسرم برای حضور سر مزار یکی از آشنایان به بهشت سکینه(س) رفته بودیم و قصد داشتیم اگر برای خانم نجفی هم مراسمی بود حضور پیدا کنیم. در اتوبان دنبال راه برگشت بودیم که صحنه ضرب و جرح شهید عجمیان پیش آمد. در آنجا متوجه زخمی شدن دستم نشدم اما همسرم گفت دست یک آقایی چاقو بود. زمانی که ما رسیدیم شهید روی ماشین بود و به وی ضربه می‌زدند که بعد پایین افتاد. ضاربان ۳ تا ۴جوان بودند و من تنها سنگ دست یک نفر دیدم. درآمد ماهانه من بین ۵۰ تا ۱۰۰میلیون است و هدفی از حضور در آنجا نداشتم، اشتباه کردم. من به اشتباه این رفتارها را انجام دادم. در این هنگام نماینده دادستان گفت: شما به‌عنوان یک پزشک در صحنه جرم حضور داشتید اما به شهید عجمیان که روی زمین افتاده بی‌اعتنا هستید و به او ‌لگد زدید که متهم جواب داد: من قبول دارم از لحاظ پزشکی اهمال کردم اما عمل مجرمانه‌ای که منجر به فوت شهید عجمیان انجام شده باشد انجام نداده‌ام. من این اتهامات را نمی‌پذیرم. من و همسرم به‌طور ناخواسته در این اجتماع وارد شدیم.

تشکیل زنجیره انسانی را قبول دارم 
در ادامه این جلسه نوبت به یکی دیگر از متهمان رسید. ابتدا نماینده دادستان ضمن بیان اتهامات او گفت: او ضمن هماهنگی با 3 متهم از شهریار به کرج رفته‌اند و اقدام به انسداد مسیر و پرتاب سنگ به مأموران کرده‌اند. آنها در صحنه شهادت عجمیان حضور داشته و دیده‌اند که چند نفر به پیکر این شهید سنگ زده اند اما خودش این اقدام را انجام نداده است. با این حال اتهامات او افساد فی‌الارض و اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام است.
در ادامه متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: من به‌عنوان نخستین نفر این بسیجی را در محل دیدم و سنگ هم در دستم بود ولی به طرف او پرتاب نکردم. تشکیل زنجیره انسانی را قبول دارم اما قصدمان مسدود کردن اتوبان نبود و اشتباه کردیم. من سنگی پرت نکردم و آن را روی زمین انداختم و نمی‌خواستم به کسی بخورد.

توبه می‌کنم
سومین متهمی که برای دفاع از خودش در جایگاه ایستاد همسر پزشکی بود که به اتفاق در محل حادثه حضور داشتند. او در دفاعیاتش گفت: من فساد فی‌الارضی انجام نداده‌ام و به شهید عجمیان دست نزده‌ام. فقط در اثر هیجانات القائی از شبکه‌های معاند به بهشت سکینه(س) رفتم اما شلوغ شد و در جاده متوقف شدیم و دیدیم که چند نفر به شهید ضربه می‌زنند. من فعالیت زیادی در فضای مجازی ندارم فقط برای همسایه‌ یک پیامک دادم که در مراسم چهلم شرکت کنند. آن روز همسرم رفت که عینکش را از کنار شهید بردارد. من قبلا اشتباه گفتم که او لگد زده و پشیمانم. من آسیبی به شهید عجمیان نزدم و هیچ دخالتی در برهم زدن امنیت نداشتم، تقاضای عفو و بخشش دارم. ما هیچ آسیبی به کسی نرسانده‌ایم. در بستن اتوبان نیز هیچ دخالتی نداشتم. اشتباه کردم تحت‌تأثیر قرار گرفتم، توبه می‌کنم. متهم گفت: در شهادت این بسیجی هیچ مشارکتی نداشتم. پشیمانم و امیدوارم که مورد عفو قرار بگیرم و با بخشش و شفقت با من رفتار شود. من هیچ عنادی با نظام و کسی ندارم. با پایان دفاعیات این متهم و وکیل مدافعش، رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد و قرار است رسیدگی به این پرونده در روزهای آینده به‌صورت متوالی ادامه یابد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید