• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 12 آذر 1401
کد مطلب : 178862
+
-

خبر کوتاه/ چراغ گل به‌خودی روشن شد

درحالی‌که در جام جهانی روسیه با 13گل به‌خودی رکوردی تازه ثبت شد اما در این دوره از جام‌جهانی بیشتر تیم‌ها تا به امروز از دست بازیکنان خودی در امان بوده‌اند. مراکش نخستین گل به‌خودی جام‌جهانی را به نام خود ثبت کرد. این گل، چهل‌وچهارمین گل به خودی در تاریخ جام‌جهانی بود. نخستین گل دریافتی مراکش در جام‌جهانی۲۰۱۸، گل به‌خودی عزیز بوحدوز در برابر ایران بود. این دوره هم نخستین گل به‌خودی جام، نخستین گل دریافتی مراکش در این دوره و نخستین گل به‌خودی جام، گل نایف اکرد(گل به‌خودی برابر کانادا) بود. این گل صدمین گل جام‌جهانی قطر بود.

موفقیت همتای کی‌روش در مراکش
مراکش هم مثل ایران پس از راهیابی به جام‌جهانی، سرمربی موفق خود را تغییر داده بود. مراکشی‌ها ۸۱روز پیش از آغاز جام‌جهانی وحید هلیه‌هوجیچ را که با حکیم زیاش مشکل داشت، برکنار کردند و یک سرمربی داخلی (ولید الرکراکی) را روی نیمکت‌ نشاندند. شبیه اتفاقی که برای اسکوچیچ افتاد و به‌دلیل مشکلی که طارمی، انصاری‌فرد و حاج‌صفی و چند بازیکن دیگر با این مربی داشتند، او جایش را به کی‌روش داد. با این تفاوت که مراکش با مربی جدیدش در دور گروهی با 7امتیاز صدرنشین شده؛ بالاتر از کرواسی و بلژیک. از آغاز جام‌جهانی۲۰۰۲، هیچ تیم آفریقایی نتوانسته بود، صدرنشین گروهش شود.

حال اسطوره خوب نیست
فقط همین مانده که حین برگزاری جام‌جهانی خبر درگذشت بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال یعنی پله منتشر شود. پله بار دیگر به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی او نگران‌کننده گزارش شده است. شیمی‌درمانی انجام شده روی اسطوره برزیلی پاسخگو نبوده و به همین دلیل او بدون برنامه قبلی بار دیگر در بیمارستان بستری شده است. این اخبار در حالی منتشر شده که دختر او وضعیت پله را مناسب توصیف کرده است.

هلند میزبان تابستانی
هلند به‌عنوان میزبان بازی‌های پایانی لیگ ملت‌های اروپا2023 انتخاب شد. این مسابقات که نخستین‌بار سال2019 به فهرست تورنمنت‌های رسمی یوفا و فیفا اضافه شد، سال آینده سومین قهرمان خود را خواهد شناخت. 2استادیوم دکیپ (ورزشگاه اختصاصی فاینورد در روتردام) و استادیوم وسته (ورزشگاه تیم توئنته در انسخده) به‌عنوان میزبانان دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال این دوره برگزیده شدند. کرواسی، هلند، اسپانیا و ایتالیا تیم‌های راه‌یافته به مرحله پایانی رقابت‌های این دوره هستند که دیدارهای نیمه‌نهایی آن در روزهای ۲۴و۲۵خرداد آینده و دیدار فینال و رده‌بندی روز ۲۸خرداد برگزار می‌شود. در 2دوره قبلی پرتغال و فرانسه قهرمان شده بودند.

جام‌جهانی 2026 با فرمول جدید
فیفا قوانین جدید را برای برگزاری جام‌جهانی2026 که به میزبانی 3کشور مکزیک، آمریکا و کانادا و 48تیمی برگزار می‌شود، اعلام کرد. در این رقابت‌ها 48تیم در 16گروه 3تیمی تقسیم خواهند شد. 2تیم برتر هر گروه به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود می‌کنند و اگر بازی در مرحله گروهی مساوی شود کار به وقت اضافه و ضربات پنالتی می‌کشد. دوره برگزاری جام، 32روزه خواهد بود و تعداد بازی‌ها از 64به80بازی افزایش می‌یابد. اینفانتینو و شرکایش در فیفا، برای پول هر کاری می‌کنند تا فوتبال روزبه‌روز خراب‌تر شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید