• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 10 آذر 1401
کد مطلب : 178791
+
-

رئیس‌جمهور امروز به کردستان می‌رود

رئیسی تیرماه به کردستان سفر کرده بود و حالا می‌خواهد مصوبات آن سفر را پیگیری کند

رئیس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی خود امروز پنجشنبه وارد استان کردستان می‌شود. این سفر به فاصله کوتاهی از حضور قبلی سیدابراهیم رئیسی در استان کردستان انجام می‌شود. رئیسی تیرماه امسال به کردستان سفر کرده بود و 5ماه بعدتر او کردستان را جزو نخستین مقصدهای سفرهای استانی دور دوم خود قرار داده است. کاهش نرخ بیکاری، اجرای 10طرح صنعتی در 10شهرستان از طریق وزارت کار، ایجاد منطقه آزاد در استان، فعال شدن بازارچه‌های مرزی برای کاهش کولبری و تکمیل فرودگاه سقز، پس از 25سال‌، از مهم‌ترین وعده‌های رئیسی در سفر استانی دور اول به مقصد کردستان بودند.
سفرهای استانی دور دوم از آبان‌ماه و با زنجان شروع شدند و سیدابراهیم رئیسی به استان زنجان و برخی شهرستان‌های تهران سفر کرد. پیگیری مصوبات و تصمیمات دور اول سفرهای استانی محور برنامه حضور رئیسی و برخی وزرای کابینه در سفرهای دور دوم هستند.
مقایسه دور دوم سفرهای استانی در مقایسه با یک سال نخست فعالیت دولت حکایت از آن دارند که رئیسی همچنان برنامه هر هفته یک استان را در دستور کار دارد. این برنامه تنها به‌علت برنامه‌های دیگر در اولویت‌ دولت در برخی هفته‌ها استثنائاتی داشته و برگزار نشده است.
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد: در سفر کردستان طرح مهم آبرسانی سنندج‌ افتتاح می‌شود و از این جهت سفر آیت‌الله رئیسی دارای اهمیت است.
منصوری با بیان اینکه تامین آب یکی از مشکلات جدی مردم شهر سنندج بود، گفت: با پایان یافتن ۸۰درصد عملیات اجرایی سامانه آب شرب سنندج در یک‌سال اخیر، آب با کیفیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. به‌گفته معاون رئیس‌جمهور ۸۵۰میلیارد تومان اعتبار این پروژه است. در جریان این سفر همچنین جلسه‌ علما و نخبگان استان کردستان با حضور رئیسی برگزار خواهد شد و رئیس‌جمهور با مردم نیز دیدار می‌کند.
افتتاح موردی و مشخص پروژه‌های مصوب قبلی تدریجا از دور دوم سفرهای استانی رئیسی خودنمایی می‌کنند. او 5آبان1401 برای افتتاح نیروگاه و ورود هزار مگاوات برق به سیستم برق کشور راهی زنجان شده بود. او همچنین 19آبان در سفر استانی تهران و سرکشی به شهرستان پاکدشت وعده داد حداکثر ظرف مدت یک ماه موانع اداری احداث شهرک امیرالمومنین این شهرستان که عملیات اجرایی‌اش از 20سال پیش متوقف مانده است، برطرف شود. رئیسی به‌طور مشخص در سفر سوم آذرماه خود به مقصد اسلامشهر نیز وعده داد حداکثر ظرف مدت 2ماه مشکلات راه‌اندازی بندر خشک این شهرستان مرتفع و زمینه اشتغال 5هزار نفر فراهم شود. رفع مشکل واگذاری کیان‌تایر و بهره‌برداری از فاز اول بیمارستان 403تختخوابی اسلامشهر تا 22بهمن نیز حکایت از افتتاح‌ محوری پروژه‌های عمرانی در دور دوم سفرهای استانی داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید