• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 10 آذر 1401
کد مطلب : 178766
+
-

گزارش بازی

  انگلیس- ولز
    تیم ملی انگلیس با پیروزی 3بر صفر بر ولز بعد از 16سال‌ونیم به‌عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک‌هشتم صعود کرد. آن سال در همان مرحله اول حذفی به پرتغال باختند و حذف شدند.
    تیم ملی ولز در 8بازی آخر در همه رقابت‌ها بدون برد بوده؛ 2تساوی و 8شکست. یکی از این شکست‌ها مقابل ایران بود.
    مارکوس رشفورد پس از بابی چارلتون (1966) دومین بازیکن منچستریونایتد شد که در یک دوره جام‌جهانی 3گل می‌زند.

  سنگال- اکوادور
    سنگال بدون سادیو مانه موفق شد بهترین عملکرد خود را در جام‌جهانی به ثبت برساند و با 6امتیاز صعود کند. سال‌2002 که آنها صعود کردند، 5امتیاز داشتند.
    سنگال پس از کامرون که سال1990 کلمبیا را شکست داد، نخستین تیم آفریقایی است که یک تیم از آمریکای جنوبی را می‌برد. کامرون در افتتاحیه همان سال آرژانتین را برده بود. در این فاصله آفریقایی‌ها 21بار به مصاف تیم‌های آمریکای جنوبی رفتند که حاصل آن 17شکست و 4تساوی بود.
    اکوادور در شبی که انر والنسیا گلی برای این تیم نزد، حذف شد. این تیم در 3بار از 4حضورش در جام‌جهانی از مرحله گروهی بالاتر نرفت و موفق به صعود نشد. آنها 4بازی پیاپی نباخته بودند.
    وقتی اکوادور برای آخرین‌بار با بازیکنی به جز انر والنسیا در جام‌جهانی به گل می‌رسید، مویزس کایسدو هنوز 5سال هم سن نداشت. ۱۶سال پس از جام‌جهانی ۲۰۰۶ و ۶۹۸دقیقه بعد از آن گل، مویزس کایسدو به نخستین گلزن متفاوت اکوادور پس از 6گل متوالی انر والنسیا تبدیل شد.

  هلند- قطر
    هلندی‌ها در هر 9باری که به جام‌جهانی راه یافته‌اند، موفق به صعود از مرحله گروهی شده‌اند. این یعنی صددرصد موفقیت که بهترین عملکرد بین همه تیم‌هاست.
    قطر پس از آفریقای جنوبی دومین میزبان تاریخ جام‌جهانی شد که موفق به صعود از مرحله گروهی نمی‌شود. آنها 7گل دریافت کردند که این بدترین عملکرد یک میزبان در مرحله گروهی است. قطر هر 3بازی خود را در گروهی آسان باخت.
    هلند در 8بازی از 9بازی آخر مرحله گروهی به پیروزی رسیده و در 10بازی در همه مراحل جام جهانی بدون شکست مانده (بدون احتساب شکست در ضربات پنالتی).
    کودی گاکپو به نخستین بازیکن تاریخ هلند تبدیل شد که در ۳بازی نخست خود در جام‌جهانی موفق به گلزنی می‌شود. تنها ۳بازیکن هلند موفق شده‌اند در ۳دیدار پیاپی جام‌جهانی گل بزنند؛ یوهان نیسکنس (۱۹۷۴)، دنیس برگکمپ (۱۹۹۴)، وسلی اسنایدر (۲۰۱۰). 3ضربه نخست داخل چارچوب گاکپو در هر دیدار جام‌جهانی به گل تبدیل شده؛ گل با ضربه سر به سنگال، گل با پای چپ به اکوادور و گل با پای راست به قطر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید