• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 آذر 1401
کد مطلب : 178562
+
-

آموزش حفاظت از منابع طبیعی به دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری

خبر خوان
آموزش حفاظت از منابع طبیعی به دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری

 مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از همکاری این سازمان با وزارت آموزش‌ و پرورش برای آموزش و فرهنگسازی حفاظت از منابع طبیعی به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در این راستا آموزش حفاظت از منابع طبیعی به جامعه دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری در حال انجام است.
به گزارش همشهری، حسین میرزایی با اشاره به همکاری سازمان منابع طبیعی با آموزش‌وپرورش به‌منظور فرهنگسازی دانش‌آموزان گفت: طی ۴، ۵ سال گذشته تفاهمنامه‌هایی با بخش‌های مختلف وزارت آموزش‌وپرورش در معاونت پرورشی این وزارتخانه و بخش اردوهای دانش‌آموزی منعقد شده بود که کماکان اجرای مفاد تفاهمنامه‌ها و همکاری نزدیکی بین سازمان منابع طبیعی و وزارت آموزش‌وپرورش ادامه دارد. وی ادامه داد: اعتقاد قلبی داریم که دانش‌آموزان آینده‌سازان مملکت هستند و در این زمینه بحث آموزش و ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی برای سازمان جنگل‌ها بسیار مهم  و از اصول راهبردی است؛ به‌ویژه مباحث آموزشی برای دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد که این مهم در سال تحصیلی جاری در دست انجام است؛ زیرا معتقدیم نقشی که دانش‌آموزان در حفظ منابع طبیعی دارند، سایر گروه‌های جامعه ندارند.
 مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی گفت: «تلاش می‌شود دانش‌آموزان با مباحث مربوط به منابع طبیعی آشنا شوند که برنامه‌های مربوط به استان‌ها ابلاغ شده است و در این بخش نیز همکاری نزدیکی بین آموزش و پرورش وجود دارد. علاوه بر این آموزش‌هایی به جوامع محلی هم داده می‌شود که منتج به حفاظت از منابع طبیعی شود. میرزایی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، بسترسازی لازم برای بهره‌مندی از مشارکت دانش‌آموزان در حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگسازی‌ و جلب مشارکت‌های مردم در دست انجام است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید