• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 8 آذر 1401
کد مطلب : 178550
+
-

نکته بازی/ مسئله روزبه

بین بازیکنان تیم ملی ایران، روزبه چشمی شرایط خاص و عجیبی دارد. هافبک استقلال که زمانی از سوی کارلوس کی‌روش به‌عنوان مدرن‌ترین مدافع فوتبال ایران نامیده شده بود، با بازگشت این مربی به تیم ملی رسید. او در بازی نخست در برابر انگلستان در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما همسو با سایر بازیکنان نمایش خوبی نداشت و آن شکست وحشتناک و فراموش‌نشدنی به ثبت رسید. بعد از بازی از کی‌روش و چشمی انتقاد شد، اما روزبه در مسابقه دوم مقابل ولز در دقایق پایانی به میدان رفت و آن گل زیبا و گره‌گشا را به ثمر رساند؛ گلی که می‌تواند پایه‌های صعود تیم ملی به مرحله بعد را بچیند. حالا در آستانه بازی سوم باید دید چشمی به پاداش آن گل بار دیگر به ترکیب اصلی کی‌روش برمی‌گردد یا نه.

این برد را هم فراموش کن!
به جرأت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی ایران در برابر ولز و بازگشت این تیم به جام‌جهانی، فراموش کردن باخت سنگین روز نخست مقابل انگلستان بود. پس از آن شکست 6گله، بسیار دشوار بود که تیم کمر راست کند، اما این اتفاق رخ داد و تیم ملی با 2گل ولز را شکست داد. اگر بازیکنان همچنان تحت‌تأثیر مسابقه نخست قرار داشتند، خیلی سخت بود که در بازی با ولز آن نمایش بی‌نقص را ارائه بدهند. حالا اما رسیده‌ایم به بازی سوم و به‌نظر می‌رسد راه رستگاری تیم ملی در این است که برد روز دوم را هم مثل باخت روز اول از یاد ببرند. در فوتبال نمی‌شود با «گذشته» زندگی کرد. آمریکا تیم دیگری است و داستان این مسابقه، فرق دارد. بنابراین با ذهن پاک به زمین بیایید.

تیم ملی گل می‌زند
مسابقات سوم جام‌جهانی معمولا برای تیم ملی ایران خوش‌یمن نبوده است. تیم ایران آخرین بازی سال 1978را با شکست 4بر یک برابر پرو پشت سر گذاشت، سال 1998هم شکست 2گله در برابر آلمان پایان‌بخش کار ایران بود، سال 2006تیم کشورمان مقابل آنگولا به تساوی یک بر یک دست یافت و سال 2014هم با نتیجه دور از انتظار 3 بر یک از بوسنی شکست خورد. در جام‌جهانی 2018، بازی پایانی گروه بین ایران و پرتغال به تساوی یک بر یک انجامید تا ملی‌پوشان در هیچ‌یک از ادوار جام‌جهانی سابقه پیروزی در بازی آخر مرحله گروهی را نداشته باشند. با این حال تیم ملی اغلب در بازی سوم گل زده است. حسن روشن، سهراب بختیاری‌زاده، رضا قوچان‌نژاد و کریم انصاری‌فرد 4گلزن ایران در 5بازی پایانی جام‌های قبل بوده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید