• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 8 آذر 1401
کد مطلب : 178513
+
-

با مردم/کمک هزینه پرستاری معلولیت‌های شدید هنوز افزایش نیافته است

با گذشت ۷ ماه از سال دولت کمک‌ هزینه حق پرستاری معلولیت‌های شدید را هنوز افزایش نداده و آنها همچنان تعرفه سال گذشته را دریافت می‌کنند‌. درحالی‌که معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مرداد ماه از افزایش ۲۰ درصدی کمک‌ هزینه حق پرستاری خبر داده و گفته بود: این مبلغ در سال‌جاری به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید اما در پیگیری‌ها می‌گویند که افزایش این کمک‌ هزینه هنوز به تأیید هیأت دولت نرسیده است‌. تازه اگر این رقم پرداخت شود هم دریافتی‌ها با میزان تورم موجود همخوانی ندارد و در شرایط اقتصادی کنونی به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیاز این افراد نیست‌ چرا که این افراد اغلب به پایین‌ترین دهک‌های جامعه تعلق دارند شدیدترین نوع معلولیت را داشته و همواره در معرض ابتلا به زخم‌بستر و معلولیت‌های ثانویه و نیازمند مراقبت و پانسمان مرتب و روزانه هستند که همین امر ماهانه هزینه‌های بالایی در بردارد ولی تنها درآمدشان یارانه و مستمری بهزیستی است.
توکلی از طوس

زوج‌های جوان با حقوق قانون کار چگونه اجاره خانه بدهند
سال گذشته خانه‌ای با 2میلیون تومان اجاره و 50میلیون تومان پول پیش در شهر قم رهن کردیم. امسال که قرار است خانه را تخلیه کنیم در بنگاه‌های املاک صحبت از 200میلیون تومان پول پیش و 3میلیون تومان اجاره است. سؤال ما این است چگونه ما زوج جوان با حقوقی طبق قانون کار از پس پرداخت این ارقام برآییم. فکری به حال اجاره خانه بالا در شهر قم بکنید.
قادری از قم

پیامک
جلوی چسباندن تراکت‌های تبلیغاتی به کف پیاده روها گرفته شود

مدتی است شرکت‌ها و مشاغل مختلف برای معرفی کار و حرفه خود و همچنین جذب مشتری، اقدام به چسباندن تراکت‌های تبلیغاتی کف پیاده روها و کوچه‌ها می‌کنند.این کار علاوه بر اینکه تخلف است موجب نازیبا کردن پیاده‌روها می‌شود.از طرفی به مرور با کنده شدن تکه‌هایی از این تراکت‌ها، پرنده‌های گرسنه اقدام به خوردن آن می‌کنند که در نتیجه موجب بیماری و مرگشان می‌شود. با بارش برف و باران هم از جا کنده شده و به داخل جوی‌های آب می‌روند و گرفتگی ایجاد می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم شهرداری تابلوهای بیشتری را در سطح شهر به نصب این قبیل اگهی‌ها اختصاص دهد و با خاطیان نیز برخورد کند.
شهروندی از تهران

مسئولان بروند در صف نانوایی
هر چقدر از مشکلات نانوایی‌ها می‌گوییم و به اتحادیه اصناف و تعزیرات گلایه می‌کنیم و در رسانه‌ها مطلب درج می‌کنیم فرقی به حال مشکلات نانوایی‌ها ندارد و همچنان کم فروشی و گرانفروشی و فروش اجباری و دیگر مشکلات سرجای خود باقیست. پیشنهاد می‌شود مسئولان برای آگاهی به مشکلات برای یک‌بار هم که شده به صف نان بروند تا بدانند که مشکلات چقدر مردم را اذیت می‌کند.
حجتی از تهران

پیام
فرهنگسازی برای جلوگیری از تصادف در خراسان شمالی ضروریست

به‌نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که باید در بخش ترافیک و کاهش تصادفات دغدغه اصلی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان شمالی باشد، فرهنگسازی برای جلوگیری از تصادفات است تا شاهد آمار بهتری در کاهش تصادفات رانندگی باشیم. اینکه هر روز و هر ساعت خبر تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن را بشنویم واقعا نگران‌کننده است. البته به‌نظر می‌رسد دلایل مختلفی ازجمله فرهنگسازی‌، سخت افزاری، نرم‌افزاری و … برای  این معضل وجود داشته باشد اما تا زمانی که بخش‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری فراهم شوند بهتر است روی فرهنگسازی سرمایه‌گذاری شود.
صادق‌زاده از بجنورد

پاسخ مسئولان
106فضای توزیع ماسک در ایستگاه‌های مترو دایر است
شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «غرفه‌های فروش ماسک در ایستگاه‌های مترو راه‌اندازی شود» در ستون با مردم روز 22آبان‌ماه پاسخ داده است: احتراما ضمن تشکر از مسافر گرامی و همچنین سپاس از آن روزنامه وزین به‌خاطر انعکاس دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خوانندگان و ظرفیت ایجادشده جهت تعامل وپاسخگویی به شهروندان و مسافران محترم به اطلاع می‌رساند: هم‌اکنون 106فضای توزیع ماسک طی3قرارداد در ایستگاه‌های مترو دایر بوده و تشریفات واگذاری 40متر فضای دیگر نیز انجام شده و در مزایده عموم مورخ هفتم آذرماه سال‌جاری طرح و به مراکز توزیع اضافه خواهد شد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید