• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 8 آذر 1401
کد مطلب : 178511
+
-

قاتل طلافروش همدانی دستگیر شد

یک هفته پس از سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در بازار همدان که در جریان آن صاحب طلافروشی با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، کارآگاهان جنایی موفق شدند عامل این جنایت را فرسنگ‌ها دورتر، در استان هرمزگان دستگیر کنند.
به گزارش همشهری، این جنایت روز سه‌شنبه اول آذرماه امسال در یک طلافروشی واقع در بازار مظفریه همدان اتفاق افتاد. آن روز صاحب طلافروشی در آنجا تنها بود که مرد مسلحی وارد شد و شروع به تهدید کرد. او در ادامه 3گلوله شلیک کرد که 2تیر به صاحب طلافروشی اصابت کرد و جان او را گرفت. در این شرایط مرد مسلح با سرقت مقداری طلا از آنجا فرار کرد.
دقایقی از این سرقت مسلحانه گذشته بود که یکی از نزدیکان مقتول وارد طلافروشی شد و با دیدن جسد مرد زرگر ماجرا را به پلیس گزارش کرد. مأموران در جریان بررسی‌های فنی خود پی بردند عامل جنایت مقداری از طلاهای موجود در طلافروشی را سرقت کرده و بخشی از طلاها هنگام فرار روی زمین ریخته است. با وجود این هنوز به‌طور دقیق مشخص نبود که این جنایت با انگیزه سرقت اتفاق افتاده یا ماجرای دیگری در میان است. با این حال پیکر مقتول به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای شناسایی قاتل آغاز شد.
هرچند هیچ‌کس قاتل را هنگام ورود یا خروج از طلافروشی ندیده بود، اما کارآگاهان جنایی در جریان بررسی‌های فنی خود به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد قاتل فراری پس از ارتکاب این جنایت از همدان خارج شده و به استان دیگری فرار کرده است. در این شرایط بود که گروهی از مأموران با اخذ نیابت قضایی راهی استان هرمزگان شدند و با شناسایی مخفیگاه متهم، روز یکشنبه او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان با بیان جزئیات این پرونده گفت:‌ در پی وقوع یک فقره سرقت طلافروشی در بازار زرگرهای شهر همدان که منجر به قتل صاحب طلافروشی شد، بررسی موضوع و دستگیری قاتل به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت تا اینکه در پی تلاش‌های شبانه‌روزی، مأموران پلیس آگاهی قاتل را در استان هرمزگان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان همدان در پایان با قدردانی از تعامل و همکاری مؤثر دستگاه قضایی گفت: مأموران در حال انجام مقدمات انتقال قاتل به همدان هستند که پس از تکمیل تحقیقات درباره علت و انگیزه قتل و چگونگی ماجرا، جزئیات پرونده در اسرع وقت به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید