• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 آذر 1401
کد مطلب : 178456
+
-

«عمامه‌های خاکی» روایتی از ۱۰طلبه شهید

معرفی کتاب
«عمامه‌های خاکی» روایتی از ۱۰طلبه شهید

کتاب «عمامه‌های خاکی» به زندگی 10طلبه شهید اشاره می‌کند؛ عالمانی که علم و جهاد و شهادت را در کنار هم قرار دادند و جان خود را فدا کردند تا انسان‌ها از جهل به علم و از تاریکی به روشنایی مهاجرت کنند.
مسعود مختاری نویسنده آن با بهره‌گیری از خاطرات طلبه‌های شهیدی چون سیدرسول سیدین، سیدکاظم قریشی، سیدعلی اصغر حسینی، سیدخداداد ذبیحی، عباس صالحی، علی اصغر کلاهی، حمیدرضا شمسی، سیداحمد میرصادقی و داوود سرابی مقدم این کتاب را به رشته تحریر درآورده و با کمک انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسانده است.
در بخشی از کتاب می‌خوانید: «یکی از گروهان‌ها تو شرایط سختی قرار گرفته بود. با اینکه شب بود تصمیم بر این شد تا دوتا ماشین نیرو بفرستند کمکشان، با سرعت زیاد تو جزیره مجنون در  حال حرکت بودیم. همش باتلاق و چاله چوله‌هایی بود که پر از آب شده بودند. یک مرتبه یکی از ماشین‌ها افتاد تو یکی از این چاله‌ها و لاستیکش به گل فرورفت. هر کاری کردیم در نیومد. بچه‌ها کم‌کم داشتند نگران می‌شدند چون با نرسیدن ما ممکن بود گروهان محاصره شده و همگی شهید بشوند. یکدفعه سیدعلی اصغر حسینی، روحانی گردان که همراه ما بود دست برد روی سرش و عمامه‌اش را شروع کرد به بازکردن.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید