• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178404
+
-

پلیس پایتخت در تعقیب موبایل‌‌قاپ‌های مسلح

کارآگاهان پلیس در تعقیب 2سارق هستند که برای سرقت موبایل طعمه‌هایشان، لوله سلاح خود را روی آنها گذاشته و با تهدید به شلیک، دست به موبایل‌قاپی می‌زنند. به‌گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از روز هفدهم آبان ماه امسال با شکایت 2 پسر جوان شروع شد.یکی از آنها در توضیح ماجرا به مأمور پلیس گفت: ساعت حدود 9شب بود و من و دوستم سوار بر ماشین کنار خیابان توقف کرده بودیم. من پشت فرمان بودم و دوستم در صندلی شاگرد نشسته بود و منتظر یکی از دوستانمان بودیم که ناگهان 2 جوان که سوار بر موتور بودند، به کنار ماشین آمدند. هر دو، ماسک به‌صورت داشتند و کلاه مشکی بر سر. یکی از آنها با دست به شیشه کوبید و برگه‌ای را نشان داد. من و دوستم تصور کردیم که می‌خواهد آدرس بپرسد. به همین دلیل شیشه را پایین دادم اما او ناگهان لوله کلتش را روی شقیقه‌ام گذاشت و تهدید کرد که اگر گوشی موبایل خودم و دوستم را در اختیارش قرار ندهم ماشه را می‌کشد.
وی ادامه داد: من و دوستم شوکه شده بودیم و دست و پای‌مان شروع کرده بود به لرزیدن. آنها گوشی‌های گران‌قیمت ما را قاپیدند و درحالی‌که ما هنوز در شوک بودیم، فرار کردند. پس از فرار، متوجه شدیم که آنها پلاک موتورشان را مخدوش کرده‌اند تا قابل شناسایی نباشد.
با این شکایت، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد و گروهی از مأموران اداره آگاهی تهران، به دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح آغاز کردند. اما ظرف مدت کوتاهی، چند شکایت مشابه دیگر هم در اختیار پلیس قرار گرفت. بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد که سارقان مسلح به‌صورت سریالی دست به سرقت گوشی‌های گران‌قیمت با تهدید کلت کمری می‌زنند. سرقت‌های این دو نفر که ماسک به‌صورت داشتند و کلاه به سر، ‌از هفدهم آبان تا 5آذر صورت گرفته و تعداد شاکیان روزبه‌روز در حال افزایش بود. آنها اغلب در مناطق شمال و شمال غرب تهران سرقت‌هایشان را انجام می‌دادند و بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که این دو مجرم خشن از ساعت 9شب به بعد دست به سرقت با تهدید سلاح می‌زنند. شاکیان یا سوار بر ماشین بودند و یا در حال پیاده روی و صحبت با گوشی موبایل که در دام دزدان گرفتار شده بودند و همگی آنها می‌گفتند که یکی از سارقان با قرار دادن لوله سلاحش روی سر آنها، اقدام به تهدیدشان کرده است.
براساس این گزارش، این پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و با توجه به سرنخ‌های موجود احتمال می‌رود که سارقان خشن، به‌زودی دستگیر شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید