• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178401
+
-

بی‌نیاز به بنزما و دیگران

فرانسه مدافع عنوان قهرمانی با آن همه مصدوم به کسی نیاز ندارد چون امباپه هست

بی‌نیاز به بنزما و دیگران

فرانسه در بازی با دانمارک هم نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد اما توانست روند بردهایش در جام‌جهانی را به 6مسابقه افزایش دهد. حالا فرانسه نخستین تیم صعودکننده به دور حذفی جام‌جهانی است و این یعنی خروس‌ها سنت‌شکنی کرده‌اند و برخلاف قهرمان‌های دوره‌های اخیر در دور گروهی حذف نشده‌اند. امباپه کاری کرد تا کسی یاد بنزما، انکونکو و دیگر مصدومان متعدد اردوی فرانسه نیفتد؛ امباپه که باشد، کسی به آنها نیازی ندارد. اعضای تیم ملی فرانسه اعتقاد دارند بعد از خروج کریم بنزما از لیست تیم، فضای رختکن بسیار مثبت شده و بازیکنان احساس راحتی بیشتری دارند. کریم بنزما بعد از برد اول فرانسه در جام‌جهانی چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در پیامی خصوصی با بازیکنان فرانسه هیچ صحبتی نداشته است.

   با پیروزی فرانسه مقابل دانمارک، طلسم عدم‌صعود تیم قهرمان دوره گذشته به مراحل حذفی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ ادامه داشت، باطل شد. پیش از این ایتالیا (قهرمان سال ۲۰۰۶)، اسپانیا (قهرمان سال ۲۰۱۰) و آلمان (قهرمان ۲۰۱۴) در مرحله گروهی دور بعدی جام‌های جهانی، حذف شده بودند.
   فرانسه این پیروزی را مدیون بازی خوب گریزمان و بیشتر از او مدیون بازی فوق‌العاده امباپه بود. مهاجم 23ساله تیم ملی فرانسه که دومین حضورش در رقابت‌های جام‌جهانی را تجربه می‌کند، با این 2گلی که به دانمارک زد، شمار گل‌های زده‌اش در جام‌های جهانی را به عدد 7رساند که یکی کمتر از رونالدو و مسی است که 5دوره در جام‌جهانی حضور داشته‌اند.
   کیلیان با گلزنی در بازی نخست مقابل استرالیا به رکورد 5گل زده پلاتینی و زیدان در جام‌جهانی رسید و حالا از رکورد تیری آنری هم عبور کرده.
   کیلیان با پشت‌سر گذاشتن تیری آنری (با 6گل)، تبدیل به دومین گلزن برتر فرانسه در ادوار مختلف جام‌جهانی شد. او حالا تنها ژوست فونتن با 13گل‌زده را از این حیث بالاتر از خود می‌بیند.
   او با ۷گل پله تا پیش از رسیدن به ۲۴سالگی برابر شد. امباپه هنوز 23سال دارد.
   آمار امباپه در جام‌جهانی؛ 9بازی، 7گل، 2پاس گل، یک‌قهرمانی، میانگین هر بازی یک تأثیرگذاری روی گل.
   هوگو لوریس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ در هر 2بازی با استرالیا و دانمارک در نخستین توپ‌هایی که به چارچوب دروازه‌اش زده شد، گل خورد.
   فرانسه تاکنون در 8بازی آخرش در مراحل گروهی جام‌جهانی بدون شکست مانده (6برد و 2تساوی) که این با طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری این تیم در این مرحله از 1982تا 1998برابری می‌کند که البته سال‌های 1990و 1994جواز حضور در جام‌جهانی را به‌دست نیاورده بودند.
   فرانسه به پنجمین مدافع عنوان قهرمانی تبدیل شد که هر 2بازی ابتدایی خود را در دوره بعدی می‌برد؛ بعد از ایتالیا (38)، اروگوئه (54)، برزیل (98) و برزیل (2006).

امباپه مجموع گل‌های زده خود در رده ملی را به 31گل در 61بازی رساند و با یک پله صعود در رده هفتم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی فرانسه و در کنار زین‌الدین قرار گرفت. اولیویه ژیرو و تیری آنری با 51گل‌زده به‌طور مشترک برترین گلزنان تاریخ تیم ملی فرانسه هستند. کیلیان 3گل دیگر تا رکورد ترزگه، 6گل تا گل‌های بنزما، 11گل تا گل‌های ملی گریزمان و 20گل تا رکورد بهترین گلزنان تیم ملی؛ ژیرو و آنری فاصله دارد. او دست‌کم 10سال فرصت برای بازی در تیم ملی و گذشتن از همه این رکوردها دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید