• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178396
+
-

بغض لوانگلسکی

چرا ماشین گلزنی لهستانی گریه کرد؟

بغض لوانگلسکی

اشک روبرت لواندوفسکی پس از گلزنی به عربستان برای خیلی‌ها عجیب بود، ولی برای خودش نه. از بیرون که نگاه کنی، متعجب می‌شوی که ماشین گلزنی به نام لوا به یک تیم آسیایی گل بزند و این گل حتی تضمین‌گر صعود به دور حذفی هم نباشد، اما بازیکن گلزنی در حد او از فرط شادی گریه‌اش بگیرد. اگر جای لواندوفسکی باشی، می‌دانی که همه‌جا به همه تیم‌ها گل‌زده‌ای اما در جام‌جهانی گلی نداری. در این شرایط و بیش از ۶۵۰گلی که زده‌ای، این گل طعم دیگری پیدا می‌کند؛ حتی پس از فتح بوندس‌‌لیگا و لیگ قهرمانان... لوا در همین جام و در بازی با مکزیک یک پنالتی هم مقابل اوچوا خراب کرده بود.

    با این گل، شمار گل‌های ملی لوا به عدد ۷۷ رسید و در جدول بیشترین گل‌های ملی در تاریخ فوتبال با رکورد پله افسانه‌ای برابر شد و در رده دهم برترین گلزنان بازی‌های ملی قرار گرفت.
   لواندوفسکی در بازی‌های قبلی‌اش در جام‌جهانی؛ ۹۰دقیقه مقابل سنگال، ۹۰دقیقه مقابل کلمبیا، ۹۰دقیقه مقابل ژاپن و ۹۰دقیقه مقابل مکزیک (پنالتی از دست‌رفته) بازی کرده بود ولی هیچ گل یا پاس‌گلی ثبت نکرده بود اما در بازی با عربستان هم گل زد هم پاس‌گل داد و بهترین بازیکن زمین شد.
   با مهار پنالتی بازیکنان عربستان، لهستان به نخستین تیم پس از مکزیک و آرژانتین (۱۹۳۰) بدل شد که در مرحله گروهی هم پنالتی از دست می‌دهد و هم پنالتی حریف را مهار می‌کند.
   شزنی پس از اوچوا و کورتوا سومین دروازه‌بانی شد که در یک بازی هم پنالتی می‌گیرد و هم کلین‌شیت می‌کند.
   عربستان در بین تیم‌های اروپایی فقط بلژیک را برده و در 10رویارویی با تیم‌های این قاره در جام‌های جهانی شکست خورده است. سعودی‌ها در 8بازی آخرشان مقابل اروپایی‌ها حتی یک گل هم نزده‌اند و در 2بازی مقابل آلمان و روسیه به‌ترتیب 8 و 5گل دریافت کرده‌اند.
   عربستان در 18مسابقه‌ای که در ادوار جام‌جهانی داشته، فقط یک‌بار موفق به کلین‌شیت شده که آن‌هم به پیروزی یک بر صفر بر بلژیک در سال‌1994 مربوط می‌شود. این رکورد بین تیم‌هایی که دست‌کم 10بازی در جام‌جهانی انجام داده‌اند، بدترین رکورد است؛ 6درصد نرخ کلین‌شیت.
   پس از سال1986 این دومین باری بود که لهستان در 2بازی ابتدایی‌اش در جام‌های جهانی شکست نمی‌خورد. فقط یک‌بار سابقه داشته لهستان در 3بازی نخست خود نبازد که به سال1978 برمی‌گردد. اگر آنها در بازی با آرژانتین شکست نخورند، هم این رکورد را تکرار می‌کنند و هم بالاتر از آرژانتین به مرحله بعد صعود می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :