• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 آذر 1401
کد مطلب : 178329
+
-

برزیلی‌ها نیمار را مسخره می‌کنند

برزیلی‌ها نیمار را مسخره می‌کنند

تیم ملی برزیل آن‌قدر مهاجم خوب و تکنیکی دارد که مصدومیت نیمار شاید در مرحله گروهی آسیبی به این تیم نزند اما غیبت این بازیکن در بازی‌های مرحله بعدی برزیل، یک مصیبت برای جام‌جهانی خواهد بود. با اعلام فدراسیون فوتبال برزیل، نیمار دچار پیچ‌خوردگی قوزک شده و حداقل تا پایان دوره گروهی قادر به همراهی سلسائو نخواهد بود. در دیدار نخست سلسائو، بازیکنان صربستان ۹بار روی ستاره برزیلی خطا کردند و در نهایت این خطاها نیمار را تا پایان مرحله گروهی دور از میادین نگه خواهد داشت. او در جام‌جهانی۲۰۱۸ هم رکورد تحمل خطا در یک بازی را به‌خود اختصاص داده بود.
نیمار دقیقا پارسال در همین روزها دچار آسیب‌دیدگی مشابهی در مچ پا شده بود اما این نخستین مصدومیت این بازیکن در سال2022 محسوب می‌شود که برای خودش یک رکورد است. مصدومیت پارسال، او را 73روز از فوتبال دور نگه داشت اما به‌نظر می‌رسد این یکی چندان جدی نیست.
با انتشار خبر مصدومیت نیمار، سیل انتقادها به سمت او سرازیر شد و عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی او را مسخره کردند. در واکنش به این انتقادات و توهین‌ها صدای یکی از هموطنان و همبازی‌های او به نام رافینیا در آمد. ملی‌پوش تیم بارسلونا گفت: «آرژانتینی‌ها با مسی مثل یک خدا رفتار می‌کنند و پرتغالی‌ها با کریستیانو مانند یک پادشاه اما برزیلی‌ها مچ پای مصدوم نیمار را به تمسخر می‌گیرند. چه غم‌انگیز! بزرگ‌ترین اشتباه نیمار این بود که در برزیل به دنیا آمد. این کشور لیاقت استعداد و فوتبال او را ندارد. به‌نظر من داوران برای دفاع از فوتبالیست‌های خلاق باید سختگیری بیشتری داشته باشند.»
اما نیمار در واکنش به مصدومیت خودش و از دست دادن 2بازی بعدی برزیل، غیرمستقیم حرف‌های رافینیا را رد کرد و نوشت: «این غرور و احساس عشقی که با پوشیدن این پیراهن احساس می‌کنم، واقعا غیرقابل توضیح است. اگر خدا این فرصت را به من می‌داد که کشوری را که قرار بود در آن به دنیا بیایم انتخاب کنم، برزیل را انتخاب می‌کردم. هیچ‌چیز در زندگی من به آسانی به‌دست نیامده است. من همیشه برای رویاها و اهدافم تلاش کرده‌ام. هرگز برای کسی بدی نخواستم و به کسانی که نیاز داشتند کمک کردم.»
در غیاب او برزیل چندین مهاجم آماده دیگر دارد؛ رودریگو، وینیسیوس، رافینیا، آنتونی، ژسوس، مارتینلی و ریچارلیسون. برزیل در غیاب نیمار در بازی با سوئیس و کامرون به مشکلی نمی‌خورد اما تماشای برزیل تماشایی با نیمار چیزی دیگری است.

نیمار تاکنون 133مسابقه رسمی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده که با مصدومیت تازه‌اش این تعداد به 135مسابقه می‌رسد. این ششمین بار است که او در مچ پا مشکل پیدا می‌کند. مصدومیت کشاله و ماهیچه‌های نزدیک‌کننده ران دومین آسیب پرتکرار این ستاره 30ساله برزیلی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید