• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 6 آذر 1401
کد مطلب : 178322
+
-

نکته بازی/ جام برای «جهان» ادامه دارد؟

در هیاهوی پیروزی سزاوارانه تیم ملی در برابر ولز، موضوع 2کارته شدن علیرضا جهانبخش و محرومیت او از بازی با آمریکا در روز سوم مرحله گروهی کمتر مورد توجه قرار گرفت. کارت زردی که جهانبخش در دیدار با ولز گرفت، ناکامی او در 2بازی ابتدایی تیم ملی را تکمیل کرد. علیرضا در مسابقه نخست مقابل انگلستان در ترکیب اصلی قرار گرفت و البته نمایش خوبی نداشت. او در ادامه تعویض شد و از زمین بیرون رفت. مهاجم فاینورد دیدار با ولز را از روی نیمکت ذخیره‌ها آغاز کرد اما در ادامه به میدان آمد و آن کارت زرد دردسرساز را گرفت تا دیدار در برابر آمریکا را از دست بدهد. فعلا که این جام، جام علی جهان نبوده؛ مگر اینکه ایران بالا برود و او در یک‌هشتم نهایی جبران کند.

رقیب واقع‌بین
مسابقات فوتبال با نتایج مختلف می‌آیند و می‌روند. یک روز، روز تیم شماست و فردا اینطور نیست. بالاخره این فقط یک «ورزش» است و هر اتفاقی در آن ممکن است رخ بدهد. در این میان برخورد آدم‌ها با واقعیت است که اهمیت دارد. در این زمینه می‌توان از کادرفنی، بازیکنان و هواداران ولز به‌عنوان یک مثال خوب در زمینه برخورد با شکست و ناکامی یاد کرد. ایران در برابر اژدها فوتبال بسیار خوبی بازی کرد و مسابقه را هم برد. پس از دیدار نیز هواداران حریف برای بازیکنان ایران کف زدند و سرمربی ولز و ستاره اصلی این تیم یعنی گرت بیل روی شایستگی‌های تیم ایران صحه گذاشتند. آنها در مورد اخراج گلر اصلی‌شان که با تصمیم کمک‌داور ویدئویی اتخاذ شد، غرولند نکردند و به‌طور کلی واکنشی منطقی به این ناکامی داشتند.

گلوگاه سرنوشت
با نتایجی که در روز دوم مسابقات مرحله گروهی رقم خورد، سرنوشت تیم ملی برای صعود از گروهش به روز آخر کشیده شد. در روز پایانی اگر تیم ایران دربرابر آمریکا بازنده نباشد، از بخت بسیار بالایی برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی برخوردار خواهد شد. نکته حائز اهمیت اما به تاریخ برگزاری این بازی مربوط می‌شود؛ هشتم آذر. به‌نظر می‌رسد این روز در تاریخ فوتبال ایران به یک گلوگاه سرنوشت‌ساز تبدیل شده است. در 24سال گذشته مردم ایران همواره چنین روزی را به‌خاطر سالگرد عبور از استرالیا و رسیدن به جام‌جهانی 98فرانسه جشن می‌گرفتند و حالا این روز می‌تواند تبدیل به زمانی برای ثبت نخستین صعود تاریخ تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام‌جهانی شود. آیا شیرینی هشتم آذر دوچندان خواهد شد یا اتفاقی دیگر رخ می‌دهد؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید