• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 6 آذر 1401
کد مطلب : 178267
+
-

شادی‌‌آفرینی در گردشگری تقویت می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری در آینده جایگزین خیلی از حوزه‌هایی که دچار رکود می‌شوند خواهد شد، از ارائه مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاری و تقویت ظرفیت‌های شادآفرین در حوزه گردشگری خبر داد.
«سیدعزت‌الله ضرغامی» در جریان سفر استانی به یزد، با حضور در شهرستان تفت و بازدید از یکی از مجموعه‌های گردشگری - تفریحی این شهرستان به خبرنگاران گفت: تفریح، سرگرمی و ظرفیت‌های شادآفرین در تقویت گردشگری بسیار مؤثر است، ولی متأسفانه در کشور ما به این موضوع کم‌توجهی شده است.
وی تأکید کرد: سرمایه‌گذارانی که در حوزه‌های گردشگری به‌ویژه تفریحی و سرگرمی سرمایه‌گذاری کنند، مشوق‌ها و تسهیلات خوبی دریافت می‌کنند تا فعال شوند.
ضرغامی ضمن اشاره به اینکه استان یزد یکی از بهترین استان‌ها در حوزه گردشگری است، افزود: یزد، نخستین شهری است که ثبت جهانی شده و از این نظر بسیار اهمیت دارد.
وی ظرفیت یزد را به لحاظ فرهنگی، تمدنی و اخلاقی، ارزشمند توصیف کرد و با بیان اینکه هر کسی در این استان سرمایه‌گذاری کند پشیمان نخواهد شد، تصریح کرد: یزد به لحاظ سابقه تمدنی و دینی، الگوی ایرانی است و ما به این استان در مورد تسهیلات و تشویقات در حوزه گردشگری توجه ویژه داریم.
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، گفت: در این استان در کنار ارزش‌های معماری، ویژگی‌های رفتاری و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مذهبی هم زبانزد است.
وی در ادامه باغشهر تفت را در زمره باغشهرهای خوب کشور دانست و یادآور شد: یکی از محیط‌هایی که می‌تواند مقصد گردشگران باشد، همین کوچه‌باغ‌ها و باغشهرهاست که گردشگران از این مناظر طبیعی دیدن می‌کنند و لذت می‌برند.
ضرغامی افزود: در آینده، گردشگری جایگزین خیلی از حوزه‌هایی خواهد شد که ممکن است بنا به دلایلی مثل محدودیت‌های جغرافیایی، طبیعی یا کشاورزی دچار رکود شوند.وی بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی، مشوق‌های خوبی را برای داوطلبان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی درنظر گرفته ‌که مهم‌ترین آن اعطای تسهیلات بانکی است و محدودیتی در این زمینه نداریم.
وزیر میراث فرهنگی در پایان نیز خاطرنشان کرد: به‌دنبال بازدیدها از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تفت، تصمیماتی نیز در راستای توسعه و رونق گردشگری این شهرستان گرفته خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید