• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 6 آذر 1401
کد مطلب : 178271
+
-

ممنوعیت صید ماهی‌ خاویاری خزر

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌ها و سواحل دریایی توضیحاتی درباره وضعیت ماهی‌های خاویاری ارائه داد و گفت: صید ماهی‌های خاویاری دریای خزر و فروش خاویار آنها ممنوع است.
محمد طالبی متین، مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌ها و سواحل دریایی در گفت‌وگو با مهر درباره وضعیت ماهی‌های خاویاری در دریای خزر افزود: به‌ طور کلی۵نوع ماهی خاویاری داریم که عمده‌ترین تعداد این گونه‌ها در دریای خزر، سمت ایران است. سازمان شیلات باید برای بازسازی ذخایر گونه‌ای این ماهی‌های خاویاری برنامه‌های مدونی اجرا کند. تعداد این گونه از ماهی‌ها محدود است؛ لذا تکثیر مصنوعی این نوع ماهی‌ها حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌ها و سواحل دریایی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط‌زیست در این حوزه ورود یافته و مکاتباتی هم با سازمان شیلات صورت گرفته است. هم‌اکنون صید ماهی‌های خاویاری و فروش خاویار، ممنوع است مگر اینکه ماهی خاویاری از نوع تکثیر مصنوعی و به‌اصطلاح پرورشی باشد. تورهای صیادی به هیچ عنوان مجاز به صید ماهی‌های خاویاری نیستند و سازمان شیلات در صورت مشاهده، حتما با تخلفات، برخورد می‌کند و صیادان باید ماهی‌ها را در دریا رها‌سازی‌ کنند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید