براساس مطالعات بینالمللی تیمز و پرلز، مهارت خواندن و محاسبات ریاضی در کودکان و نوجوانان به افت شدیدی دچار شده است. در این مطالعه بینالمللی که عملکرد تحصیلی دانشآموزان بیش از 60کشور جهان در دروس ریاضیات، علوم و سوادخواندن را مورد سنجش قرار داده، نشان میدهد دانشآموزان ایرانی در دوران پساکرونا در درک ریاضی و فهم ادبی دچار افت محسوسی شدهاند و با توجه به مجازی بودن آموزش در دوران شیوع ویروس کرونا، روند آموزش ریاضیات و علوم(تیمز) و پیشرفت سواد خواندن(پرلز) آنها با چالشهای جدی روبهرو شده است. مطالعات بینالمللی تیمز و پرلز از مهمترین و وسیعترین مطالعات تطبیقی در قلمرو ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بهشمار میآید.
افت مهارتهای خواندن و محاسبه دانشآموزان
در همینه زمینه :