• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 5 آذر 1401
کد مطلب : 178174
+
-

پرونده عامل شهادت 2بسیجی مشهدی در دادگاه

پیگیری
پرونده عامل شهادت 2بسیجی مشهدی در دادگاه

 یک هفته پس از شهادت 2جوان بسیجی در مشهد پرونده عامل این جنایت با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد تا او به‌زودی محاکمه شود.
به گزارش همشهری، روز 26آبان ماه امسال به‌دنبال درگیری‌های خیابانی در مشهد، یکی از اشرار با حمله به گروهی از بسیجیان در بلوار حر عاملی مشهد 6نفر از آنها را به‌شدت مجروح کرد. هرچند مجروحان این حادثه به مرکز درمانی منتقل شدند اما شدت جراحات 2نفر از آنها به نام‌های دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده در حدی بود که به شهادت رسیدند.
به‌دنبال این حادثه تلخ با حضور بازپرس جنایی مشهد در محل حادثه، بررسی‌های قضایی در این‌باره آغاز شد. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که قاتل پس از ارتکاب جنایت از مشهد گریخته است. در این شرایط بود که تعقیب سایه به سایه او از سوی مأموران آغاز شد تا اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن او در حوالی سمنان دستگیر شد. متهم که ۲۳ سال دارد و اهل مشهد است در جریان بازجویی‌ها به قتل ۲ نفر از حافظان نظم و امنیت با چاقو اعتراف و گفت که قصد فرار از کشور و پناهنده‌شدن در یکی از کشورهای خارجی را داشته است. در این شرایط بازجویی‌ها از وی ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام پرونده با تکمیل تحقیقات به دادگاه فرستاده شد.
محمد حسین درودی، دادستان مرکز استان خراسان رضوی در این‌باره گفت: پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده جنایت خیابان حرعاملی که منتهی به شهادت ۲ دانشجوی بسیجی و مجروح‌شدن تعدادی از هموطنان شده بود، پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. او ادامه داد: به هیچ‌کس اجازه مخدوش‌کردن امنیت جامعه و تعرض به جان و مال مردم را نخواهیم داد و نظر به مطالبات بحق مردم در رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده، ظرف مدت یک هفته طبق موازین قانونی امر شناسایی، دستگیری و رسیدگی به پرونده در شعبه‌ویژه بازپرسی انجام و اتهام محاربه برای متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه انقلاب شهرستان مشهد ارسال شد.
دادستان مرکز استان خراسان رضوی با بیان اینکه، نسبت به سایر اتهامات وارده به متهم اصلی و متهمان مرتبط پرونده مفتوح و رسیدگی در شعبه بازپرسی ادامه دارد، گفت: دستگاه قضایی در برخورد با متهمان اغتشاشات اخیر به هیچ عنوان مماشات نخواهد کرد و برای تمامی این افراد پرونده قضایی تشکیل شده که به‌زودی آرای آنها صادر می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید