• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178082
+
-

باخت آرژانتین تبانی بود؟

اتهام سنگین روزنامه آمریکایی به مسی و عربستان

باخت آرژانتین تبانی بود؟

شکست غیرمنتظره آرژانتین به عربستان تحلیل‌گران را دچار لکنت کرده است. هر کس از دید خودش به مسائل نگاه می‌کند؛ برخی دلارهای نفتی و زیرساخت‌ها و امکانات عربستان را عامل این برد می‌دانند و عده‌ای به مسی و ستاره‌های آرژانتین ایراد می‌گیرند. هر چه هست، زیبایی فوتبال در همین نتیجه‌ها و شگفتی‌هاست. خبرنگاران آرژانتینی از اردوی این تیم خبر می‌دهند که بازیکنان به رهبری مسی و بدون حضور کادر فنی گرد هم آمده و قسم خورده‌اند این نتیجه را جبران کنند. شنیده می‌شود برای بازی مقابل مکزیک در ترکیب اصلی تیم حداقل 2تغییر ایجاد خواهد شد.

   روحش را به شیطان فروخت؟
اما شایعه‌هایی هم در رابطه با این نتیجه مطرح شده. نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای به لیونل مسی تاخته و او را متهم به فروش این نتیجه به سعودی‌ها کرده است. تیتر این روزنامه این است: «مسی روحش را به شیطان فروخت» که اشاره دارد به موضوع میزبانی جام‌جهانی 2030.برای سال 2030اروگوئه و آرژانتین به‌طور مشترک درخواست میزبانی داده‌اند و حتی مسی و سوارس عکسی هم در حمایت از این میزبانی گرفته بودند. اما ستاره آرژانتینی همزمان با حکومت عربستان هم همکاری دارد. در 100سالگی جام‌جهانی عرب‌ها می‌خواهند میزبانی این رقابت‌ها را به‌دست آورند. آنها ابتدا سالی 5میلیون پوند به رونالدو پیشنهاد دادند که در کارزار رقابت بر سر گرفتن میزبانی به آنها کمک کند که رونالدو به‌خاطر مسائل حقوق بشری این پیشنهاد را نپذیرفت. او حتی در تابستان امسال پیشنهاد نجومی یک باشگاه عربستانی را برای بازی در آن تیم رد کرد. با این حال لیونل مسی با قراردادی بالاتر با عربستان به توافق رسید. در ماه می‌ امسال هم برای تبلیغ گردشگری در عربستان به این کشور سفر کرده بود.

   حسرت رنار
اروه رنار فرانسوی که تیمش -مراکش- در جام‌جهانی قبلی یکی از بهترین‌ها بود و در عین شایستگی حذف شد، با فدراسیون فوتبال ایران به توافق رسیده بود اما دقیقه90مهدی تاج با ویلموتس قرارداد بست تا ما این مربی بزرگ را دودستی به عربستان تقدیم کنیم. رنار در این دوره خوش‌شانس‌تر از دوره قبلی بود. با تاکتیک‌های او بازیکنان آرژانتین 10بار در تله آفساید گرفتار شدند که دوبرابر بیش از بهترین رکورد دوره قبلی (آلمان- سوئد و پرو- دانمارک) است. رنار پیش از این به همراه زامبیا و ساحل عاج عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را کسب کرده بود.

   آرزوی حذف
دیه‌گو شوارتز‌اشتاین، پزشک مخصوص مسی ممکن است خیلی زود به آرزویش برسد. او ابراز امیدواری کرده آرژانتین در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها حذف شود. این پزشک که از روزهای نوجوانی مسی، حتی در روزهایی که مسی با مشکل هورمون رشد مواجه بود، مشغول درمان او بوده، می‌گوید: «دولت آرژانتین از قهرمانی به‌عنوان بهانه‌ای برای عالی نشان دادن وضع کشور استفاده می‌کند. دوست دارم تیم ملی در همان مرحله اول حذف شود، چون خطر آسیب‌دیدگی مسی وجود دارد.» او در تمرینات پیش از بازی با عربستان از مچ پا احساس درد می‌کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید