• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178084
+
-

پایان غم‌انگیز یک عصر دل‌انگیز

کریستیانو رونالدو و منچستر از هم جدا شدند، باشگاه هم برای فروش گذاشته شد

پایان غم‌انگیز یک عصر دل‌انگیز

باشگاه منچستریونایتد با انتشار بیانیه‌ای رسما به همکاری خود با کریستیانو رونالدو پایان داد. مصاحبه آتشین اخیر بازیکن پرتغالی علیه باشگاه کار خودش را کرد. دوطرف توافق کردند بدون پرداخت رقم فسخ به باشگاه یا خسارت به بازیکن قرارداد را ملغی کنند. اگر کریستیانو 6ماه دیگر هم دوام می‌آورد، 16میلیون پوند از باشگاه دریافت می‌کرد اما او ترجیح داد زودتر از این باشگاه که به‌گفته خودش او را اذیت می‌کند، کنار برود.
   حالا در میان ۸۳۰بازیکن حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲، فقط یک بازیکن عضو هیچ باشگاهی نیست؛ کریستیانو رونالدو.
   رونالدو در 2دوره حضورش در باشگاه منچستریونایتد 145گل و 59پاس‌گل در 346بازی به ثبت رساند. او در دومین دوره حضورش دقیقا در هر 2بازی یک گل زد، درحالی‌که تحت فشار بود و کمتر از قبل بازی می‌کرد؛ 54بازی، 27گل و 5پاس گل.
   همزمان با افزایش اعتراض‌ها و ترند اول شدن هشتگ GlazersOut#  گلیزرها اعلام کرده‌اند که آماده فروش باشگاه هستند. چندی پیش دیگر مالکان آمریکایی باشگاه لیورپول در برابر فشارها تسلیم و اعلام کرده بودند سهم خود را می‌فروشند. خانواده گلیزر 17سال در این باشگاه بودند اما نتوانستند دوره پسافرگوسن را مدیریت کنند و همه پروژه‌های آنان با مربیان بعدی شکست خورد.
   برای فروش باشگاه منچستری 6میلیارد پوند درخواست شده که بیش از قیمت هر باشگاه دیگری است؛ تقریبا 4برابر قیمت چلسی که به‌تازگی به یک آمریکایی به نام تاد بولی فروخته شد و حدود دو و نیم برابر قیمتی که روی لیورپول گذاشته شد.
   درحالی‌که نتایج سال‌های اخیر من‌یونایتد ناامیدکننده بوده، سهام منچستر به بالاترین سطح خود در 2سال گذشته رسیده و ۱۷درصد بالا رفته است. یعنی دقیقا به‌اندازه 17سال حکومت گلیزرها بر این باشگاه. این افزایش سهام کاملا معنادار است و دقیقا به فاصله زمانی 2سال اخیر که کریستیانو رونالدو جذب تیم فوتبال این باشگاه شد، مربوط می‌شود؛ نام رونالدو برای باشگاه سودآور بوده است.
   از آمریکا، 2شرکت میلیاردر که نام‌های آنها فاش نشده اخیرا به خرید باشگاه منچستریونایتد علاقه نشان داده‌اند و احتمال دارد که مالک بعدی این تیم نیز از آمریکا باشد.
   جیم رتکلیف در مورد هزینه خرید منچستر و همچنین توسعه مجدد اولدترافورد و کارینگتون بررسی‌‌هایی انجام داده است. افرادش به او گفته‌اند که تمرکزش روی تیم نیس باشد.
   مسئول فروش باشگاه شرکت The Raine Group مستقر در نیویورک است. آنها چلسی را اوایل سال‌جاری به بازار عرضه کردند. ارزش یونایتد حدود 5میلیارد پوند است.
   سرمایه‌گذاران اماراتی در آماده‌باش قراردارند تا با پیشنهاد شگفت‌انگیز ۱۰میلیارد دلاری باشگاه منچستریونایتد را بخرند. این رقم وسوسه‌انگیز است و 70درصد بالاتر از مبلغ درخواستی مالکان. اگر واگذاری به این سرمایه‌گذاران محقق شود، هر دو باشگاه بزرگ شهر منچستر اماراتی خواهند شد.
   چلسی گزینه‌ای تکراری است و گویا مالک این باشگاه برای اهداف تجاری قصد جذب رونالدو را دارد. سود 2سال اخیر منچستریونایتد، مالک آمریکایی چلسی را برای این انتقال وسوسه کرده است.
   رسانه‌های انگلیسی ادعا کرده‌اند که رونالدو نمی‌خواهد این کشور را ترک کند و قصد دارد در ادامه فصل به نیوکاسل برود. مالکان سعودی این باشگاه هم بدشان نمی‌آید با این انتقال بزرگ به سود تجاری برسند و نام‌شان سر زبان‌ها بیفتد و محبوبیت کسب کنند.
   مارکا از 2باشگاه نیوکاسل و النصر عربستان به‌عنوان 2گزینه جدی جذب رونالدو خبر داده است.
   پیرس مورگان، مجری مشهور تلویزیون که رابطه‌ای نزدیک با رونالدو دارد و تمام اتفاقات این روزهای پیرامون ستاره پرتغالی به‌خاطر مصاحبه او ایجاد شده، پس از انتشار خبر فسخ قرارداد رونالدو با منچستریونایتد، تصویری از او را با لباس آرسنال، تیم محبوب خودش و دشمن دیرینه شیاطین سرخ منتشر کرده است.
   یک صفحه هواداری منچستر هم نام مهدی طارمی را آورده که قرار است در نیم‌فصل جانشین رونالدو شود. از سویی اتلتیکومادرید با جدایی موقت ژائو فلیکس موافقت کرده. حتی گفته شده که منچستر دنبال جذب امباپه یا وینیسیوس است اما علاقه تن‌هاخ به گاکپو که گل اول هلند را در جام‌جهانی به سنگال زد، بر کسی پوشیده نیست. فعلا یونایتد به آیندهوون 45میلیون یورو برای خرید این بازیکن پیشنهاد داده است.
   رونالدو دقیقا در آستانه جام‌جهانی قبلی اعلام کرده بود از رئال مادرید جدا می‌شود. او به یوونتوس و سپس به من‌یونایتد رفت.

رونالدو پس از فسخ قرارداد خود با منچستریونایتد، از ساعت جدید خود رونمایی کرد. این ساعت با طرح گلی که او با پیراهن رئال‌مادرید به منچستریونایتد زده بود، ساخته شده. رونالدو در آن صحنه به‌طرزی عجیب و باورنکردنی به هوا پریده بود. عده‌ای معتقدند که این سیگنالی است به رئال مادرید تا او را به‌ جای کریم بنزمای مصدوم به‌طور موقت و 6ماهه در اختیار بگیرند. با این‌حال مارکا که روزنامه نزدیک به باشگاه اسپانیایی است، چنین احتمالی را رد کرد.

پرتغال- غنا
03
سلسائوی اروپا در 3بازی اول خود در 3دوره اخیر جام‌جهانی برد نداشته و 2تساوی و یک‌شکست متحمل شده. با این‌حال 2بار موفق به صعود به مرحله حذفی شده. سال 2014که دیدار افتتاحیه خود را به آلمان باخته بودند موفق به صعود نشدند.

04
غنا چهارمین باری است که به جام‌جهانی راه می‌یابد و هر 4بار در قرن بیست‌ویکم بوده. آنها فقط یک‌بار سال 2014از مرحله گروهی صعود کردند که تا یک‌چهارم پیش رفتند و در نهایت به اروگوئه و بازی ناجوانمردانه لوییس سوارس باختند.

03
پرتغال در 14بازی آخر خود در جام‌های جهانی تنها 3برد داشته. در بقیه بازی‌ها به 6تساوی و 5باخت رسیده، ازجمله تساوی با ایران در سال 2018.هر 3برد آنها در این 14مسابقه در مرحله گروهی به‌دست آمده. آخرین باری که پرتغالی‌ها در دور حذفی به پیروزی رسیدند به سال 2006 برمی‌گردد که یک بر صفر هلند را شکست دادند.

تنها یک‌بار در مرحله گروهی جام‌جهانی 2014دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که تیم اروپایی 2بر یک برنده بود. رونالدو زننده گل برتری بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید