• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178032
+
-

«مله انار» میزبان خانواده‌های افغانستانی

خبر
«مله انار» میزبان خانواده‌های افغانستانی

 آبان ماه برداشت انار شروع می‌شود و این میوه فصل سرد به مغازه‌های میوه‌فروشی و میادین تره‌بار راه پیدا می‌کند. همین روز‌ها جشنواره‌های انار هم در گوشه و کنار ایران برپا می‌شوند. به گزارش همشهری، شهر‌های زیادی در کشور‌ ما محل تولید انار هستند و در نزدیکی پایتخت هم باغ‌های انار زیادی را می‌توان یافت. کمی پس از «نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی انار » در ساوه و «نمایشگاه انار و سوغات شهرستان‌ها» در ضلع جنوبی مصلای تهران، یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» در 4 فرهنگسرای تهران در حال برگزاری است و جمعه این هفته ویژه برنامه «مله انار» با میزبانی از خانواده‌های افغانستانی در آن اجرا خواهد شد. رئیس فرهنگسرای ولاء شهر ری با اعلام این خبر گفت: «مله انار روز ۴ آذر از ساعت ۱۷:۳۰ میزبان خانواده‌هاست و برنامه‌هایی نظیر موسیقی محلی افغانستان، نمایش آیین‌های سنتی و... برای این مراسم درنظر گرفته شده است.» محسن دستمالچی افزود: «این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع‌دستی اقوام، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع‌دستی نقاط مختلف ایران تدارک دیده شده است.» مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 گفت: «امکان استفاده از همه بخش‌های جشنواره از ساعت ۱۳ تا ۲۱ فراهم است و علاوه بر آن، از ساعت ۹ تا ۱۲ امکان بازدید گروهی درنظر گرفته شده است که مدارس با هماهنگی با فرهنگسرا می‌توانند به‌صورت گروهی در جشنواره صد دانه یاقوت حاضر شوند.»
یازدهمین جشنواره صد دانه یاقوت با برنامه‌های متنوع از 28آبان تا 11آذرماه در فرهنگسراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن به اجرا در می‌آید. از 7استان کشور که محل تولید انار هستند، نمایندگانی در این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغات و صنایع‌دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا شده است. در جشنواره انار بخش‌های مختلفی شامل صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی، کودک، کتاب و کتابخوانی، بازی و سرگرمی و... آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.
سال گذشته باوجود شیوع بیماری کرونا، دهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شعار «خانواده، شادی و نشاط» از ۲۴ آبان تا ۸ آذر در فرهنگسرای اشراق تهرانپارس برگزار ‌شد. همزمان در فرهنگسرا تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌گرفت. در سال 1399جشنواره‌ای برگزار نشد و دوره نهم آن در سال 1398پیش از همه‌گیری کرونا در همین فرهنگسرا اجرا شده بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از ویژه برنامه مله‌انار جشنواره به نشانی شهرری، میدان نماز، خیابان کمیل، فرهنگسرای ولاء مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۹۹۳۸۳ تماس بگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید