• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 1 آذر 1401
کد مطلب : 177833
+
-

جواهری به نام انر!

والنسیا و هم‌تیمی‌هایش شگفتی‌ساز جام می‌شوند؟

ستاره
جواهری به نام انر!

 ستاره بی‌چون‌و‌چرای نخستین روز جام‌جهانی2020، مهاجم باتجربه تیم ملی اکوادور بود. انر والنسیا تنها چند دقیقه بعد از شروع بازی، توپ را از خط دروازه حریف عبور داد اما این گل به شکل کاملا میلی‌متری آفساید اعلام شد. این اتفاق می‌توانست یک ضربه روحی بزرگ برای انر باشد، اما او خیلی خوب شرایطش را حفظ کرد و دقایقی بعد توانست نخستین گل جام‌جهانی‌2020 را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. هیجان والنسیا حتی بعد از زدن این گل هم فروکش نکرد. او دقایقی بعد با یک ضربه سر مهارنشدنی، دومین گل جام را هم زد تا بهترین شروع ممکن را برای خودش و تیمش رقم بزند. حالا همه متوجه شده‌اند که پیش‌‌بینی سرمربی برزیل در مورد شگفتی‌سازی اکوادور در جام‌جهانی اصلا دور از ذهن نیست. این تیم با ترکیبی از نفرات جوان و پرتجربه و البته جواهری به نام انر والنسیا، می‌تواند هر حریفی را به دردسر بیندازد. ستاره تیم ملی اکوادور البته اواخر نیمه اول آسیب دید و عملکردش در نیمه دوم کمی فروکش کرد اما باز هم، بهترین بازیکن زمین بود. او نخستین بازیکنی بود که در جام‌جهانی قطر عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خودش می‌‌کند؛ ستاره‌ای که از همین حالا به یک مدعی جدی برای بردن کفش طلای جام تبدیل شده است.
 والنسیا با این درخشش خیره‌کننده در افتتاحیه جام، چند رکورد مهم را به نام خودش ثبت کرد. او توانسته هر 5گل متوالی تیمش در رقابت‌های جام‌جهانی را به ثمر برساند. قبل از او، فقط 3بازیکن در طول تاریخ 6گل متوالی تیمشان در جام‌جهانی را زده‌اند. در حقیقت اگر والنسیا بتواند 2گل بعدی اکوادور را بزند، رکورددار زدن گل‌های متوالی یک تیم در همه تاریخ جام‌جهانی خواهد شد؛ رکوردی که او را برای همیشه در معرض جاودانگی قرار می‌دهد. انر یک رکورد جذاب دیگر هم دارد. او با 10شوت اولش در جام‌جهانی، 5گل زده و از این حیث بهترین آمار تاریخ را در بین فوتبالیست‌ها دارد. در واقع از هر 2شوت این بازیکن، یکی وارد دروازه شده‌ است؛ آماری که نشان می‌دهد او چه مهاجم ترسناک و فوق‌العاده‌ای است.
 والنسیا در 33سالگی، تولد دوباره‌ای را در تیم ملی تجربه کرده است. ستاره اکوادوری در وستهم به شهرت رسید اما اوضاع در این باشگاه برای او چندان خوب پیش نرفت. انر یک دوره قرضی را هم در اورتون سپری کرد اما در مجموع حضور چندان موفقیت‌آمیزی در فوتبال انگلیس نداشت. انتخاب بعدی او، لیگ مکزیک بود و در 3سال حضور در باشگاه تیگرز، توانست 34گل برای این تیم بزند و به یکی از چهره‌های محبوب هواداران این تیم تبدیل شود. بهترین دوران فوتبال او اما در باشگاه فنرباغچه رقم خورده است؛ جایی که این بازیکن توانست 3فصل رؤیایی را پشت سر بگذارد. والنسیا همین فصل در 22بازی، 15گل زده و آقای‌گل سوپرلیگ ترکیه به‌حساب می‌آید. این آمار نشان می‌دهد که او چقدر آماده است. در کل این بازیکن با بالارفتن سن و سال، تبدیل به فوتبالیست بهتری می‌شود و آمادگی بیشتری به‌دست می‌آورد.
 این جام، می‌تواند جام والنسیا و همبازیانش در تیم ملی اکوادور باشد؛ تیمی که آماده است تا شگفتی‌های بزرگی بسازد. صعود از گروه برای اکوادور چندان هم دور از دسترس نیست. آنها اگر سنگال را شکست بدهند، صعودشان به دور بعدی قطعی خواهد بود. والنسیا نیز می‌تواند در طول جام آمار گلزنی‌اش در جام‌های جهانی را بهبود ببخشد. او در جام‌جهانی2014 دو گل برای اکوادور زد اما تیمش نتوانست به دور بعدی راه پیدا کند. انر فعلا نخستین ستاره این دوره جام به‌حساب می‌آید و برنامه‌ای برای متوقف‌کردن گلزنی‌هایش ندارد. تا اینجا همه‌‌چیز برای این ستاره خوب پیش رفته و اوضاع او کاملا امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :