• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 1 آذر 1401
کد مطلب : 177827
+
-

نکته بازی/ جام‌جهانی که نشد...

2سال پیش کمتر کسی باور می‌کرد مهدی قائدی بین مسافران جام‌جهانی2022 نباشد و حتی کسی به‌طور جدی به این موضوع اعتراض نکند. روند رو به رشد قائدی از زمان حضور استراماچونی در استقلال شروع شد و او پیش از ترانسفر‌شدن به امارات، به بهترین دوران فوتبالش رسید. با این حال، یک انتخاب غلط، مهدی را از مسیر درست دور کرد. الاهلی از نظر فنی انتخاب قابل‌قبولی نبود، اما اتفاق ناگوارتر زمانی رخ داد که قائدی سبک زندگی نادرست را هم به این انتخاب غلط افزود. در نتیجه او روزبه‌روز از فرم ایده‌آل دور شد و کار به جایی رسید که در استقلال هم احیا نشد. به هر حال جام‌جهانی از دست رفت، قائدی از حالا باید حضور در جام‌ملت‌های آسیا را هدف قرار بدهد.

دوره بعدی چی؟
میانگین سنی بالای تیم ملی ایران در جام‌جهانی بحث‌های زیادی را برانگیخته است. برخی نگران این داستان هستند، اما گروهی هم عقیده دارند داستان آنقدرها هراس‌برانگیز نیست. به‌طور مثال، ستار همدانی گفته: «کی‌روش زمان زیادی برای آشنایی با بازیکنان جدید نداشت. به لیست اسامی ۲۵نفره حاضر در تیم ملی نگاه می‌کنید، بیشتر از کسانی که قبلا با او کار کرده‌اند، استفاده می‌کند و نفرات جدید محدود هستند.» بسیار خب، فرمایش جناب همدانی متین؛ می‌پذیریم که در این جام‌جهانی کار بیشتری از دست کی‌روش ساخته نبود و او باید به همان نفرات قدیمی اعتماد می‌کرد، دوره بعدی چی؟ به هر حال میانگین سنی بالای 30سال یعنی این تیم به سرعت پوست بیندازد. باور کنید در جام 2026 دیگر نمی‌شود با توجیه استفاده از نفرات قدیمی جلو رفت.

شیطنت پروفسور؟
ساعاتی پیش از نخستین بازی تیم ملی در برابر انگلستان، مصاحبه‌ای از برانکو منتشر شد که در نوع خودش جالب بود. سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان در مورد پیش‌بینی‌‎اش از نتایج یوزها در قطر گفت: «شخصا انتظار کسب نتیجه درخشان توسط تیم ملی ایران را دارم. انتظار دارم کی‌روش نتایج درخشان بگیرد. توقع صعود داشتن از این تیم اصلا بیراه نیست. تیم ملی سورپرایز جام‌جهانی است و انتظارها از آن بجاست.» ظاهر مصاحبه کاملا حمایتی، نویددهنده و روحیه‌بخش است، اما در مورد باطن آن شاید نتوان با این قطعیت قضاوت کرد. می‌دانیم روابط برانکو و کی‌روش هرگز «فوق‌العاده» نبوده، بنابراین بدگمان‌ها تصور می‌کنند چنین مصاحبه‌ای می‌تواند حکم افزودن بر بار توقعات از تیم ملی را هم داشته باشد. شکاک‌ها می‌گویند پروفسور کمی هم شیطنت کرده!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید