• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177588
+
-

جزئیات تازه از مرگ آیلار حقی

چند روز پس از جان‌باختن دختری جوان در تبریز، دادستان این شهر جزئیات تازه‌ای از این حادثه را بازگو کرد.
به گزارش همشهری، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، بابک محبوب علیلو با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی دادستانی آذربایجان شرقی پیرو پرونده فوت آیلار حقی گفت: به محض اطلاع از وقوع حادثه، دستورات ویژه‌ای برای بررسی علل و عوامل و همچنین مسببین احتمالی آن از سوی دادستانی عمومی و انقلاب تبریز صادر شد. در ادامه ضابطان دادگستری، تحقیقات خود را آغاز کردند و در نهایت با استفاده از یافته‌های فنی و پلیسی توانستند 3نفر از افرادی که به نوعی مرتبط با این حادثه بودند را شناسایی و دستگیر کنند.
علیلو در ادامه گفت:‌ پس از دستگیری این 3نفر تحقیقات لازم از آنها صورت گرفت و درنهایت این افراد اعلام کردند که قبل از سقوط این خانم به گودبرداری ایجادشده در مجاورت برج شهران، به همراه این خانم در منزل شخصی یکی از آنها حضور داشتند. متوفی با این افراد هیچ نسبتی نداشت و یکی از افراد دستگیرشده، خانم حقی را به قصد رساندن به منزلش سوار خودرو کرده و در نهایت او را نزدیکی برج شهران پیاده کرد که این خانم هنگام رد شدن از محل گودبرداری ایجادشده پروژه برج شهران داخل گودال افتاد.
وی در ادامه گفت: بعد از مدتی نگهبان پروژه متوجه می‌شود سروصدایی از داخل گودال به گوش می‌رسد و متوجه می‌شود که فردی به داخل گودال افتاده و آه و ناله می‌کند. نگهبان ساختمان با اورژانس تماس می‌گیرد و آیلار حقی را به یکی از بیمارستان‌های تبریز منتقل می‌کنند. دادستان تبریز ادامه داد: به‌رغم تلاش‌هایی که کادر پزشکی بیمارستان انجام دادند متأسفانه این خانم فوت کرد و هم‌اکنون پرونده حادثه در مرحله تحقیقات است و دستگاه قضایی با سرعت و جدیت و بر اساس مقررات به این پرونده رسیدگی و تصمیم شایسته قانونی را اتخاذ خواهد کرد. علیلو در ادامه گفت: زمانی که مرحوم از پژو۲۰۶ فرد مذکور پیاده شده هم نگهبان او را دیده و هم دوربین مدار بسته برج شهران تصاویر را ضبط کرده است. بررسی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد، این خانم زمانی که از خودرو خارج می‌شود تعادل ندارد و حتی به آینه خودرو برخورد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید