• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177596
+
-

دستگیری عامل شهادت ۲بسیجی هنگام فرار از کشور

کوتاه از حادثه
دستگیری عامل شهادت ۲بسیجی هنگام فرار از کشور

2روز پس از شهادت 2دانشجوی بسیجی در مشهد، عامل اصلی این جنایت درحالی‌که قصد فرار به خارج از کشور را داشت دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، روز 26آبان ماه در جریان درگیری‌های خیابانی در بلوار حر عاملی مشهد 2دانشجوی بسیجی به نام‌های حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده با ضربات چاقو به شهادت رسیدند. به‌دنبال این حادثه بازپرس جنایی مشهد در محل حاضر و دستورات ویژه‌ای برای دستگیری عامل این جنایت صادر شد. مأموران در همان بررسی‌های اولیه موفق شدند هویت عامل جنایت را به‌دست آورند و در ادامه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او در صدد فرار از کشور است. در این شرایط بود که گروه‌های مختلفی از مأموران برای دستگیری قاتل فراری به تکاپو افتادند و سرانجام موفق شدند او را درحالی‌که قصد فرار از کشور را داشت در یکی از استان‌های مرکزی دستگیر کنند.
محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی درباره جزئیات دستگیری عامل شهادت 2دانشجوی بسیجی گفت: به‌دنبال یک کار گسترده، دقیق و شبانه‌روزی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)در اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مأموران سختکوش فراجا، تیم عمل‌کننده موفق شد بامداد شنبه، قاتل را به‌نام مجیدرضا هنگام، طی مسیر برای خروج از مرزهای غربی در یکی از استان‌های مرکزی دستگیر کند و در همین رابطه 8 نفر دیگر که در اختفا و فراری دادن او مشارکت داشتند نیز دستگیر شده‌اند.
او ادامه داد: با عنایت پروردگار مراحل دادرسی این پرونده با سرعت، دقت و صحت پیگیری می‌شود و حکم الهی و قانونی در مورد این افراد در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا در خواهد آمد.
براساس این گزارش، پیکر 2بسیجی حافظ امنیت، شهیدان «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‌زاده» همراه با سرباز مرزبانی «رضا رضوانی» که روز جمعه بر اثر سانحه در مرز سراوان به شهادت رسیده بودند، روز شنبه تشییع شدند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید