• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177581
+
-

ایجاد ۳۲هزار فرصت شغلی در اردبیل

ایجاد ۳۲هزار فرصت شغلی جدید در استان اردبیل با هدف رونق تولید و اشتغال در بلندمدت قابل تحقق است.
به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل با اعلام این خبر گفت: در استان اردبیل ۶۵هزار بی‌کار وجود دارد که تحقق این تعداد اشتغال برای رفع و کاهش بی‌کاری استان نیازمند همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی با شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی استان است.
سیدحامد عاملی اظهار کرد: برای تحقق این تعداد اشتغال در مرحله اول ۱۳واحد تولیدی با ظرفیت بزرگ شناسایی شده که با توسعه فازهای توسعه‌ای این واحدها در مرحله اول نزدیک ۱۷هزار فرصت شغلی و در مراحل بعدی هم ۱۵هزار فرصت شغلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قابل تحقق است.
استاندار اردبیل با اشاره به تدوین نقشه راه اشتغال برای حل معضل بی‌کاری در استان اردبیل، از احصای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی هر یک از شهرستان‌ها برای تدوین این نقشه راه خبر داد و گفت: لازم است نقشه راه اشتغال هر کدام از شهرستان‌ها با توجه به تعداد بی‌کاران و ظرفیت‌های مختص هر منطقه تدوین و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های اشتغال‌زا و اقتصادی فراهم شود و چنانچه در هر شهرستانی زیرساخت‌های مورد نیاز موجود نباشد، باید بسترهای لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها آماده شود.
عاملی افزود: توجه به طرح‌های پیشران در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری مهم بوده و باید توسعه گلخانه‌ای در بخش کشاورزی، تکمیل طرح‌های اقتصادی با پیشرفت بالای ۴۰درصد در صنعت و ایجاد دهکده‌های گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی بزرگ از ظرفیت بازار سرمایه برای اشتغال‌زایی استفاده کنند و در این ارتباط هم ۱۳واحد تولیدی ازجمله کشت و صنعت مغان آمادگی دارند وارد بازار سرمایه شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید