• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177580
+
-

چهارشنبه‌بازار صنایع‌دستی در معبد هندوها

چهارشنبه‌بازار صنایع‌دستی برای اهالی هنر هرمزگان از این چهارشنبه در معبدهندوهای بندرعباس آغاز به‌کار می‌کند.

شروع به کار، 2آذر
به گزارش همشهری، بازارهای صنایع‌دستی از جاذبه‌های گردشگری هر شهر و دیار محسوب می‌شوند به‌طوری که یکی از مهم‌ترین مقاصد مسافران هستند. گذشته از جاذبه گردشگری، این بازارها بخشی از چرخه خرید و فروش آثار هنری را برعهده و اهمیت زیادی در رونق کسب‌وکار تولیدکنندگان صنایع‌دستی دارند. علاوه بر بازارهای ثابت و اصلی چون مسگرهای اصفهان، چرم تبریز، سفال میبد یا بازار فرش شاه‌عباسی تهران، بازارهای هفتگی هم بخشی از این چرخه را برعهده گرفته‌اند و به‌ویژه برای فروش کار صنعتگرانی که در ابتدای راه هستند، تأثیرگذارند. بازارهای محلی صنایع‌دستی در بسیاری از شهرهای کشور برپا می‌شوند و شاید مهم‌ترین‌ آنها را بتوان جمعه بازار پروانه پایتخت دانست. حالا هرمزگانی‌ها هم به فکر راه‌اندازی چهارشنبه‌بازار صنایع‌دستی افتاده‌اند؛ بازاری که از چهارشنبه همین هفته (2آذر) کار خود را در معبد هندوها شروع می‌کند.

ترویج مصرف صنایع‌دستی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اعلام این خبر به همشهری می‌گوید: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته این چهارشنبه‌بازار صنایع‌دستی هر هفته در محل معبد هندوهای بندرعباس برگزار خواهد شد. سهراب بناوند هدف اصلی این بازار را توسعه و ترویج فرهنگ مصرف محصولات صنایع‌دستی می‌داند و می‌افزاید: در این بازار رشته‌های متنوع صنایع‌دستی مانند گلابتون دوزی، رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، حصیربافی، صنایع‌دستی دریایی و... به فروش گذاشته می‌شود.

میزهای رایگان 
وی حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و کمک به فروش محصولات آنان را یکی از اهداف این اداره کل می‌داند و توضیح می‌دهد: 90هزار نفر در استان هرمزگان کارت صنایع‌دستی دارند و در 45رشته فعالیت می‌کنند. هر فردی که این کارت را در اختیار دارد می‌تواند از طریق معاونت صنایع‌دستی برای حضور در چهارشنبه‌بازار ثبت‌نام کند. به‌گفته بناوند، به‌دلیل حجم بالای تقاضا و تعداد زیاد هنرمندان، متقاضیان باید حتما برای حضور در چهارشنبه‌بازار ثبت‌نام و نوبت دریافت کنند. او تأکید می‌کند تلاش بر این است که میزهای موجود در چهارشنبه‌بازار به شکل رایگان به هنرمندان واگذار شود.
چهارشنبه‌بازار صنایع‌دستی هرمزگان هر چهارشنبه از ساعت 17عصر برپا خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید