• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 26 آبان 1401
کد مطلب : 177371
+
-

۵۰۰میلیارد تومان خسارت شهری به پایتخت

شهردار تهران: هر سطل زباله ۷میلیون تومان قیمت دارد

مدیریت شهر
۵۰۰میلیارد تومان خسارت شهری به پایتخت

شهردار تهران گفت: ما امسال کسری بودجه نداریم و سال گذشته هم ۹۹درصد بودجه ما محقق شد که در سال‌های قبل از آن بی‌نظیر بود. به گزارش پایگاه خبری، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه در حوادث اخیر چقدر به اموال عمومی آسیب وارد شده، اعلام کرد: این رقم دست‌کم ۵۰۰میلیارد تومان است. شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره قیمت دقیق سطل زباله که رقمی بین ۵ تا ۲۰میلیون تومان برای آن اعلام شده بود، تصریح کرد: سطل‌های زباله نه ۵میلیون تومان قیمت دارد، نه ۲۰میلیون. نجات در راستگویی است، سطل‌های زباله ۷میلیون تومان قیمت دارند و دقیقش همین رقم است.
او در ادامه گفت: ۹دستگاه با یکدیگر تفاهم کرده اند که همه ساختمان‌های بالای6 طبقه در تهران را بررسی کنیم و برای هر ساختمان شناسنامه و دفترچه‌ای تشکیل و به 3دسته طبقه‌بندی شوند؛ یک دسته ساختمان‌هایی که ایمنی دارند، دسته دیگر ساختمان‌هایی که برای ایمنی نیاز به بازسازی دارند و یک دسته هم ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند.
شهردار با بیان اینکه باید برای هر کدام از این سازه‌ها، برنامه خاصی داشت، افزود: از آنجا که این کار انجام نشده، هر ادعایی که مطرح می‌شود صرفاً ناظر بر فعالیت‌های مربوط به حوزه آتش‌نشانی است؛ نه همه بخش‌های مرتبط. زاکانی تأکید کرد: در حوزه ایمنی ساخت‌وساز دستگاه‌های مختلفی ازجمله سازمان نظام مهندسی و دیگر نظامات دخیل هستند و ما تلاش می‌کنیم با همکاری بین دستگاه‌ها، جمع‌بندی خوبی بشود که موجب گره‌گشایی باشد. وی در پاسخ به پرسشی درباره کسری بودجه شهرداری، اظهار کرد: امسال هم کسری بودجه نداریم و نهایت رعایت را برای مردم عزیز انجام می‌دهیم که خود این امر برای ما گشایش ایجاد می‌کند. زاکانی همچنین اعلام کرد: برای ساخت ۱۵۰هزار واحد در تهران تفاهماتی امضا شده است. الان در مجموع برای ۴۰۰هزار واحد تفاهم کرده‌ایم که عمده‌ آن در بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری ایجاد می‌شود. همچنین شهردار تهران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: بخش زیادی از به‌روزرسانی سامانه شفافیت انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که برای مساله شفافیت زیرساخت‌ها، شرایط، تجمیع اطلاعات و مواردی که وجود دارد، زمان‌بر خواهد بود؛ اما این کار اتفاق خواهد افتاد. پیش از این نیز محمدعلی الفت‌پور در خصوص به‌روزرسانی سایت «شفافیت» گفته بود: تاکنون ۳۵ سرفصل به‌روزرسانی شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید