• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 24 آبان 1401
کد مطلب : 177114
+
-

نکته بازی/ 4دروازه‌بان برای 3بازی؟

کل داستان اعلام فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی عجیب و غریب بود؛ از لغو نشست خبری کارلوس کی‌روش که به همین امر اختصاص داشت تا اعلام نیمه‌شبانه آن و البته حضور 25بازیکن به‌جای 26نفر. در عین حال یک نکته عجیب دیگر هم مربوط می‌شد به دعوت از 4دروازه‌بان، درحالی‌که اغلب تیم‌های جهان لیست‌شان را با 3گلر بسته‌اند. کی‌روش در توضیح اینکه چرا بیرانوند، حسینی، نیازمند و عابدزاده را به‌طور همزمان به قطر می‌برد، گفته: «هر 4نفر آنها لیاقت حضور در جام‌جهانی را داشتند و به علاوه خواستم تعادل را در تمرینات حفظ کنم.» البته که امیدواریم صعود کنیم، اما اگر مثل گذشته در مرحله گروهی اوت شویم، برای 3بازی 4دروازه‌بان به قطر برده‌ایم که واقعا شاهکار است!

به یاد خانزاده عزیز!
دعوت 25بازیکن به اردوی تیم ملی در حالی ‌که فیفا اجازه حضور 26نفر را می‌داد، تصمیم بسیار عجیبی از سوی کی‌روش بود که فلسفه‌اش را نفهمیدیم. اگر این تصمیم تا زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید پابرجا مانده باشد، جدا با رویداد عجیبی مواجه بوده‌ایم، چرا که لااقل می‌شد یک جوان را به اردو برد تا در این اتمسفر کنار مجموعه تیم باشد و برای آینده کسب تجربه کند. این اتفاق بازتاب زیادی هم در محافل فوتبالی داشت و خیلی‌ها به آن پرداختند. از آن جمله کامنت‌های بامزه زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ ازجمله یک نفر نوشته بود: «این یک جا را به احترام محمد خانزاده خالی گذاشته!» خانزاده در 2جام‌جهانی قبلی حضور داشت و بازی نکرد، اما خب این بار کی‌روش شرمنده‌اش شد.

خوب شد ردش نکردید!
از جمله عجایب جام‌جهانی هم این است که از کل لیگ امارات تنها یک بازیکن در این مسابقات حضور دارد؛ احمد نوراللهی. اماراتی‌ها خیلی برای فوتبال هزینه می‌کنند و در لیگ‌شان پرداخت‌های نجومی به بازیکنان پرشمار خارجی صورت می‌گیرد. گاهی بعضی از این تیم‌ها بازیکنی دارند که قیمتش با هزینه‌های 3تیم لیگ برتری در ایران برابری می‌کند. با این حال لیگ امارات نه‌تنها در رده باشگاهی جایگاهی ندارد و به ندرت صاحب افتخار می‌شود، بلکه در چنین بزنگاه‌هایی مشخص می‌شود در رده ملی هم صاحب بازیکنان سطح بالا و کلاس جهانی نیست. تنها نماینده آنها در جام‌جهانی احمد نور است و حالا باید خدا را شکر کنند که اوایل دوران حضور این بازیکن در الاهلی، عذرش را نخواستند. آن روزها تریپ برداشته بودند که نوراللهی خوب نیست و نمی‌خواهیمش!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید