• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176583
+
-

ما همه سلیمانی هستیم...

کتاب «برسد به‌دست حاج قاسم» مجموعه نامه‌های نوجوانان و جوانان به شهید حاج قاسم سلیمانی است به‌تازگی با همکاری انتشارات روایت فتح و مکتب حاج قاسم راهی بازار نشر شده است. در بخشی از کتاب به قلم سیده‌السادات سجادی از دبیرستان دخترانه خرم می‌خوانیم:
«همه خوابیم، شهر آرام است. کوچه‌ها را سکوت فرار گرفته، آخر هفته است و نیمه شب یک ایران به خواب ناز فرو رفته. اما چشمان تو، بیدار، در دور‌دست‌ها، آن سوی مرزها که نکند چشمی کوچک‌ترین نگاه چپی به ایران بکند، نکند که بر بلندای قامت سرزمینت طمع بکند. این چشم‌ها را سال‌هاست که باز نگه داشته‌ای. از هر زمان بیدارتری اکنون. این مرام را سال‌هاست که تمرین می‌کنی. یادگاری سال‌های دور. همانطور پی خط و خش مانده، غباری روی چشمانش ننشسته، دلش زنگار روزگار نگرفته، کبوتر دلش هوای چپ و راست نکرده بالاتر پر می‌زند، آری هر چه بالاتر روی کوه طلا پیش چشمت نقطه می‌شود، شاگرد مکتب علی(ع) که باشی دلت به وسعت عالم اسلام است.
 شرق و غرب آن فرقی ندارد. هر جا آزاده‌ای باشد ندای آزادی سر دهد هر کجا مظلومی باشد و دست یاری بطلبد، آنجایی. خواه ارتفاعات بازی‌دراز باشد، خواه حلب، خواه جنوب لبنان. همه جا سرزمین توست. اما دلت گرفته از این همه ظلم، دنیا جای تنگی است برای روح بلندت. دنیا کوچک شده است. تحمل گام‌های بلندت را ندارد. دلت هوایی شده. به بالا می‌نگرد. به آنجا که سال‌ها پیش رفقایت رفتند. شوق وصال امانت را بریده است صادق بودی و دنیا را از پست‌ترین اشقیا رها کردی دانستم، آن زمان که با لحظه لحظه حضورت در میدان نبرد با دشمن انسان شجاعانه می‌خروشیدی، فهمیدم هدف بزرگی داری. راه قدس نزدیک است بقیه‌اش با ما. نیمه شب است، چشم‌هایت اما دیگر تاب بازماندن ندارند. خسته نباشی سردار. شهادتت مبارک.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید