• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176581
+
-

رئیس فدراسیون کشتی:

حال خوب کشتی را مدیون شهدا هستیم

 مراسم رونمایی از ۲ جلد از مجموعه کتاب‌های پهلوانان شهید فدراسیون کشتی معلم شهید اصغر منافی‌زاده و شهید مدافع حرم سجاد عفتی با حضورجمعی از مقامات کشوری و لشکری و نیز خانواده این ۲ شهید در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار شد. رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: «هیچ‌موقع حال کشتی این‌قدر خوب نبوده؛ چه در مدال‌آوری، امکانات و از لحاظ احترام بین مردم. البته به جز دوره آقا تختی، دوره ما و حیدری‌ها و این دوره. حداقل تاریخ ۳۵ساله‌ کشتی یادم هست؛ از هر نظری چه امکانات، چه مدال و چه جایگاه هیچ‌وقت مثل این دوره نبوده. والله همه‌اش برکت این شهداست. شهید در جایی که اسمش روی آن است غیرت دارد و روزی‌اش را خودش می‌رساند. مسابقه را به نام یک شهید بگذارید و نتیجه‌اش را ببینید.»
علیرضا دبیر در ادامه افزود: «امیدوارم بتوانیم راه شهدا را برویم. اگر بخواهم مدیران فرهنگی دهه ۷۰ را نقد کنم باید بگویم که نتوانستند فرهنگ شهدا را کف خیابان بیاورند. ۱۵۰۰ شهید کشتی‌گیر در کشور داریم. تا روزی که هستیم ماهی ۲ تا کتاب‌ شهدا باید با ادبیات کشتی چاپ شود. بچه‌های نوجوان ما باید یاد بگیرند که الگو شهدا هستند.»
ناگفته نماند ترویج فرهنگ و سیره شهدا همچنان یکی از اهداف مهم فدراسیون کشتی است. مراسم رونمایی از دو اثر فرهنگی با رویکرد گسترش روحیه و منش شهدای ورزشکار به همت این فدراسیون برگزار شد. انتشارات شهید کاظمی اخیراً زندگی این دو شهید ورزشکار را در قالب دو کتاب منتشر کرده است؛ کتاب «دوبنده خاکی» روایتی است از زندگی معلم شهید اصغر منافی‌زاده و در کتاب «نخسایی‌ها» هم بخشی از زندگینامه شهید مدافع حرم سجاد عفتی به رشته تحریر درآمده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید