• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176554
+
-

با مردم/روستا تلفن ندارد، ‌قبض مخابرات می‌آید

روستای مریدان بخش خشکبیجار شهرستان رشت پس از سرقت گسترده کابل‌های تلفن در فروردین ماه امسال به‌طور کامل از شبکه مخابرات منفک شده و تلفن ندارد ولی با این حال قبض‌های تلفن برای اهالی صادر می‌شود آن هم با ارقام جدید! یک مسئول منصف و دلسوز در این خصوص توضیح دهد و محض رضای خدا تلفن‌های روستا را وصل کنند.
رضایی از مریدان خشکبیجار

جلوی نصب بی‌رویه سرعت‌گیر را بگیرند
نمی‌دانم چه داستانی است که در همه معابر شهر سرعت‌گیر گذاشته‌اند. در برخی نقاط لازم و در بسیاری نقاط این سرعت‌گیرها نیاز نیست. شکی نیست که نصب اصولی سرعت‌گیر عامل جلوگیری از حوادث است اما اینکه به جای استقرار مأمور پلیس یا نصب دوربین یا علائم رانندگی سرعت‌گیر نصب کنند کار درستی نیست و باعث هدر رفت وقت، ‌آسیب به‌خودرو و عصبانیت رانندگان می‌شود.
جعفرزاده از تهران

مخابرات رقم ارائه خدمات صوتی را به مشترکان بازنگرداند
در شهریورماه ١۴٠١، شرکت مخابرات از مشترکین خود 20هزار تومان تحت عنوان «ارائه خدمات صوتی» اخذ  کرد. با غیرقانونی اعلام  کردن این اقدام از سوی شورای رقابت، شرکت مخابرات نه‌تنها مبلغ قبلی را بازنگرداند بلکه مبلغی مشابه تحت عنوان «مابه‌التفاوت حداقل هزینه ماهانه» را در قبض مهرماه اعمال  کرده است. مشخص نیست که چرا این افزایش قیمت‌ها، صورت می‌گیرد و چرا نهادهای قانونی (مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی، ‌تعزیرات و سازمان حقوق مصرف‌کنندگان و...) در این زمینه ورود نمی‌کنند.
مردانی از بیرجند 

پیامک/لوازم بهداشتی مورد نیاز معلولان بسیار گران شده است
3 قلم بهداشتی مورد نیاز معلولان نخاعی برای این قشر از نان و غذا واجب‌تر است، ‌اما هیچ نظارتی بر قیمت اقلام بهداشتی ضروری برای این قشر نیست. استفاده از لوازمی مانند ایزی‌لایف که اخیرا در آستانه 300هزار تومان قرار گرفته، آبروی معلول برای حضور در اجتماع و رفتن به مدرسه و دانشگاه و محل کار و آمد و شد است. لطفاً فکری برای این موضوع بکنند و جای همه یارانه به این قشر یارانه بهداشتی بدهند.
آرزو از تهران 

جلوی آلایندگی معدن سرب و روی زنجان را بگیرند
سال‌هاست بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه حجم عظیمی از فلزات سنگین را در محیط‌زیست استان زنجان و حتی کشور پراکنده می‌کند که علاوه بر ایجاد آلودگی در محصولات کشاورزی می‌تواند سلامت مردم این استان را به خطر بیندازد. این موضوع موجب نارضایتی مردم شهر زنجان شده و اعتراضات آنها مبنی بر نقل و انتقال این کارخانه به خارج از شهر به جایی نرسیده است؛ لذا درخواست ما این است که این مسئله از سوی مسئولان مربوطه به جد پیگیری شود چرا که ورود این عناصر به خاک و آب‌های زیرزمینی بسیار خطرناک است.
مقامی از زنجان

سرویس معلمان شاغل در شهرستان اسلامشهر را بازگردانند
آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، سرویس ایاب و ذهاب معلمانی را که از شهرهای اطراف (تهران، کرج و...) به این منطقه محروم می‌آیند، حذف کرده است. با توجه به بعد مسافت، ترافیک، ‌کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی، ناامنی و خطرات برای رسیدن به این منطقه محروم، تقاضا می‌شود این سرویس‌ها مجددا دایر شود.
غنیمتی از تهران

پیام/روابط‌عمومی ادارات و سازمان‌ها از نقش خود فاصله گرفته‌اند
روابط‌عمومی ادارات و سازمان‌ها وظیفه مهم ارتباطی با مردم و پاسخگویی به سؤالات آنها در مورد اجرای صحیح وظایف اداره و سازمان مطبوع‌شان را برعهده دارند، ولی متأسفانه بیشتر اوقات شاهد کوتاهی‌هایی در این بخش بوده‌ایم. روال به‌گونه‌ای شده است که این بخش از ادارات تا مجبور نشوند  یا از آنها در رسانه‌های گروهی انتقادی نشود، به‌راحتی پاسخگوی انتقادات مردم از ادارات یا اشخاص نخواهند بود و این در حالی است که قبلاً فعالیت این مراکز در ادارات بهتر و خیلی بیشتر بود و جا دارد روابط‌عمومی‌ها نقش دیرین خود را بازیابند.
بلیغیان از اصفهان

خرید نان سنگک 10هزار تومانی در توان ثروتمندان هم نیست
ابتدای خیابان جردن پایین‌تر از گلستان، یک نانوایی، نان سنگک را۱۰ هزار تومان می‌فروشد. دستگاه کارتخوان جدید دارد ولی خود پرسنل کارت می‌کشند و برای خرید یک نان به اندازه قیمت 2 نان کارت می‌کشند. به اتحادیه نانوایان سنگکی هم گزارش دادیم ولی تغییر ایجاد نشد و همچنان گرانفروشی و کم‌فروشی می‌کنند. درحالی‌که نان 10هزار تومانی برای ساکنان شمال شهر هم گران است چه رسد به سایر اقشار. جلوی این روال غلط را بگیرند و با قوت مردم بازی نکنند.
یوسفی از جردن تهران 

ثروت، خرج کردنی نیست، درآمد ثروت باید خرج شود
از دیرباز در کتاب‌های درسی و رسانه‌های شنیده و خوانده‌ایم که ایران کشور ثروتمندی است و همواره هم آمارهایی از افراد زیر خط فقر یا لب مرز آن منتشر می‌شود. واقعیت این است که ثروت را نمی‌توان خرج کرد بلکه درآمد حاصل از آن را باید خرج کرد که آمارها می‌گویند درآمد ما به دلایل مختلف زیاد نیست. ما بزرگ‌ترین منابع گاز جهان را داریم ولی برای مصرف داخلی باید کمی وارد کنیم، پس جدای همه مسائل باید فرهنگسازی‌ هم درخصوص ثروت کشور و نحوه درآمدها صورت گیرد.
خانقاهی از رشت

 

این خبر را به اشتراک بگذارید