• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176262
+
-

رئیس مجلس:

دشمن به‌دنبال داعش‌سازی نوین است

رئیس مجلس با بیان اینکه دشمن به‌دنبال تبدیل اعتراض به اغتشاش و جنایت و داعش‌سازی نوین است، گفت: امیدوارم با تثبیت کامل امنیت، تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو آغاز شود.
به‌گزارش خانه‌ملت، محمدباقر قالیباف در نطق پیش‌از دستور خود در نشست دیروز مجلس افزود: حوادث و اتفاق‌های اخیر پیامی روشن به‌همراه داشت و بار دیگر نشان داد گردانندگان اصلی اغتشاشات یعنی سیا، موساد و گروهک‌های پیرو آنها، دنبال به‌نتیجه‌رسیدن مطالبات معترضان نیستند، بلکه داعش‌سازی نوینی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی ادامه‌داد: دشمنان ایران با مرزبانی مدافعان حرم به فرماندهی شهید حاج‌قاسم سلیمانی نتوانستند از طریق مرزها به کشور ما نفوذ کنند، اما آنها امروز از داخل، داعش را بازتولید کرده‌اند و تأسف اصلی آنجاست که عده‌ای از چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و یا سیاسی از این داعشِ نوین حمایت کرده و امکان حیات آن را مهیا می‌کنند.
رئیس مجلس تأکید کرد: به این افراد توصیه می‌کنم به‌جای اینکه گوش خود را فقط به رسانه‌های لندن‌نشین بدهند، کمی هم اخبار این جنایات را بشنوند تا واقعیت را ببینند.
قالیباف بیان کرد: ببینند که این داعشی‌های نوین مانند داعشی‌های سوریه و عراق بدون هیچ دلیلی مردم بی‌گناه را شکنجه می‌‌کنند، به قتل می‌رسانند و مثل آنها با افتخار، فیلم جنایت‌شان را منتشر و روی آن تبلیغات می‌کنند. اینها اگر بتوانند به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند، همانطوری که در فضای‌مجازی چنان خفقانی ایجاد کردند که هرکس غیر از خواسته آنها عمل می‌‌کرد، با بدترین اهانت‌ها مواجه می‌شد.
 وی ادامه‌داد: آنها با این بهانه که نیروهای امنیتی، معترضان را می‌کشند، سعی در توجیه جنایات خود دارند. این درحالی است که نیروهای حافظ امنیت فقط مجهز به سلاح‌های ویژه مبارزه با اغتشاشات هستند. شهادت نیروهای پلیس و سایر نیروهای امنیتی در این مدت هم، دلیل این ادعاست. این نیروها جان خود را در مقابل این جنایتکاران سپر می‌کنند، اما از سلاح گرم استفاده نمی‌کنند تا مردم در این میان آسیبی نبینند. ندیدن این واقعیت‌ها بلایی بدتر از داعش برسر مردم خواهد آورد.
رئیس دستگاه قانونگذاری کشور عنوان کرد: همین‌جا ضروری است سخنی نیز با مسئولان امنیتی و رسانه‌ای مطرح کنم؛ مردم امروز از مسئولان، امنیت می‌خواهند و برای امنیت در جنگ ترکیبی نیازمند اقتدار هوشمند در میدان و بازنمایی کامل واقعیت، در افکار عمومی هستیم تا هم بهانه‌ای به دشمن برای داعش‌سازی داده نشود و هم کسی جرأت رفتار داعشی نداشته باشد و معترضان نیز از اسارت فکری رسانه‌های داعش‌ساز آزاد شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید