• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 12 آبان 1401
کد مطلب : 175924
+
-

گرامیداشت شهدای شاهچراغ در یادواره شهدای گمنام شمیران

سیزدهمین یادواره شهدای گمنام و شهدای شهرک دانشگاه و گل‌های منطقه یک شهر تهران و همچنین گرامیداشت شهدای شاهچراغ شیراز در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد. به همین مناسبت دیروز اهالی زیادی از شمیران به بزرگراه ارتش آمده بودند تا در این یادواره شرکت کنند.
به‌گزارش همشهری، در این مراسم امیر سرتیپ امیر حاتمی، مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش در سخنانی گفت: «دشمن قصد داشت از حادثه تلخ حرم شاهچراغ و شهدای مظلوم سوءاستفاده کند که پشیمان شد.»
او با ذکر مواردی از جنگ تحمیلی افزود: «صدام با کمتر از 350هواپیما وارد جنگ با ایران شده بود ما بیش از 600هواپیمای او را ساقط کردیم اما با 950هواپیما به کویت حمله کرد. چه‌کسی اینها را برای او تامین کرد؟ آلمان‌ها تامین‌کننده اصلی بمب شیمیایی برای صدام بودند که بیش از 100هزار نفر از مردم عراق و مردم ایران و رزمندگان ما را شهید و مجروح کردند. آمریکایی‌ها خیلی سعی کردند ژست بی‌طرفی را حفظ کنند اما در آخر جنگ با ما درگیر شدند و هم نیروی دریایی ارتش و هم نیروی دریایی سپاه در این جنگ شهید دادند و آخر هم هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کردند.»
او افزود: «بعضی‌ها از آنها گفتند ایران حداقل 500هزار جوان دارد که شهادت‌طلب هستند. بعضی دیگر از آنها گفتند 3میلیون جوان دارد که آماده شهادت هستند. تا 20میلیون هم خودشان گفتند اما باز هم اشتباه کردند ملت ایران بلاتردید در مقابل یک متجاوز خارجی همه آماده شهادت هستند و ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.»
حاتمی با اشاره به وقایع سال‌های اخیر گفت: «رفتند جنایتکارترین آدم‌ها را از اطراف دنیا جمع و داعش را ایجاد کردند و آن بلا را سر سوریه آوردند. من آن وقت به سوریه رفته بودم. زمانی فقط تا شعاع 2کیلومتری کاخ ریاست‌جمهوری و بعضی نقاط نظامی دیگر آزاد باقی‌مانده بود و داعش بقیه این کشور را تصرف کرده بود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید